zwoele zomeravonden en concertjes op de (late) avond

Discussie in 'Overig' gestart door Marcelita, 8 mei 2014.

1. Marcelita

Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

Lid geworden:
    6 jan 2014
    Homepage:
    De zomer komt weer en van wat voorproefjes hebben we al mogen genieten.
    Na een zomers maaltje op terras of balkon en wat nagenieten, pak je je instrument en gaat lekker spelen.
    Wat zou je willen (kunnen) spelen, droom lekker mee. (En misschien vinden je buren het zelfs nog leuk als je de muziek écht gaat spelen). In welke formatie zou je willen spelen?

Aftrap voor een muzikale zomer:

En Danza Andaluza, la Cumparsita, La Vida En Breve, een heerlijke muzikale combinatie, ja, doe mij dit maar:) (allemaal van die zelfde combinatie. Ze hebben ook leuke versies van klassieke muziek, lekker licht voor de late avond!)

2. Marcelita

Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

Lid geworden:
    6 jan 2014
    Homepage:
    Bestaat er ook een versie Regendrupprelude (Chopin, voor piano) voor strijkers?

gevoeligesnaar vindt dit leuk.
  3. Marcelita

Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

Lid geworden:
    6 jan 2014
    Homepage:
    Nu is de zomer toch echt aangebroken. We hebben al wat zwoele avondjes achter de rug en komende dagen wordt het zelfs nog véél warmer! Vooral overdag!
    Voor wie de hitte van de dag wil ontvluchten en verkoeling in de muziek zoekt:

Compleet met aluminium cello en carbon fiber stok! Deze celliste haalt ook toeren uit met twéé cellostokken tegelijk; wat mij betreft zou dit wel iets zijn als achtergrondmuziek voor het spookhuis van een attractiepark. De gilgeluiden komen er in een spookhuis vanzelf wel bij:D

4. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Lekker ontspannen muziekje.
    Jammer dat de boel zo slecht stemt, daar hadden ze toch even wat meer tijd aan moeten besteden.

Dat eerste filmpje in #3 met die aluminiumcello:
    ik denk dat ik zoiets ook nog wel voor elkaar krijg. Ik kan het ook geen cellospelen vinden. Het lijkt heel indrukwekkend, maar het is niks!

Ik moet mijn buren ook niet tergen met dergelijke geluiden, dan kan ik op korte termijn beter gaan verhuizen.

5. Marcelita

Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

Lid geworden:
    6 jan 2014
    Homepage:
    Bedoel je dat je zelf ook wel zo'n cello inelkaar krijgt en dan die muziek eruit krijgt?
    Indrukwekkend vind ik het ook niet, ze zijn meer lekker aan het experimenteren en niet wars van show.

Misschien zijn je buren wel fans van dit soort muziek:)

6. Oosterhof Vioolbouw

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Nee, ik doelde op het spel. Als ik op een cello speel kan ik er met het grootste gemak dergelijke klanken uit krijgen. Met een beetje gesticulatie er bij, is het nét echt.

Nee, de buren houden van de meest simpele muziek die er is: André Hazes en dat soort spul. Ik zal er verder maar geen woorden aan vuil maken, anders worden het twee (of meer) A4-tjes. :(

7. Marcelita

Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

Lid geworden:
    6 jan 2014
    Homepage:
    Frits, twee of meer A-viertjes, is dat niet een beetje teveel eer aan dat soort spul;)

Maar goed, na wat heel warme dagen en veel zon, ziet het er hier op de Veluwezoom alweer grijs uit, regent het wat en is het tijd om dan maar aan de Blues te gaan:

(op de viool kun je vast ook wel dit soort patronen spelen)

8. Oosterhof Vioolbouw

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Ja, daar heb je gelijk in. Dat zou te veel eer zijn, maar het geeft wel aan hoe ik er over denk.

9. Marcelita

Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

Lid geworden:
    6 jan 2014
    Homepage:
    Verder bleef het deze zomer kennelijk héél stil. Of er dreunde uit soundblasters wat, maar kennelijk gaan de fantasieën niet uit naar speciale muziek...

Zou de herfst inspireren? Blaadjes vallen neer, maar ook eikels tikken bij het raken van de grond. En wat dacht je van het ruisende geluid van heel veel beukennootjes die vallen? Zou er nooit een componist zijn geweest die zich daardoor heeft laten inspireren? Vivaldi's herfst kennen we maar al te goed. Maar er is meer!

Deze bijvoorbeeld. Ook voor strijkkwartet te vinden.

Welke muziek nomineren jullie voor de herfst?

10. Tobias

Tobias |♫♫|♫

Lid geworden:
    13 jul 2013

Dit is mijn herfstmuziek, het begint wat stormachtig, daarna schijnt een lage zon door de bomen van het herfstige bos en wordt het rustig, daarna neemt de vlagerige wind weer toe de blaren vallen nu massaal van de takken, en aan het eind is er de verstilling en de nevel van de herfst.

Laatst bewerkt: 6 okt 2014
  11. Marcelita

Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

Lid geworden:
    6 jan 2014
    Homepage:
    Jaaa, deze is zóóó mooi....!
    (Een stuk hiervan, van 1;10 tot 3;34 heb ik zelf ooit nog op de piano gespeeld, iets minder snel)

12. Oosterhof Vioolbouw

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
  13. Marcelita

Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

Lid geworden:
    6 jan 2014
    Homepage:
    Mooi, kijk naar buiten het bos in......(alleen zijn de blaadjes mij nu nog iets te groen:()

14. gevoeligesnaar

gevoeligesnaar Karin

Lid geworden:
    17 jan 2014

Niet alleen de titel, ook de sfeer van deze muziek doet mij aan de herfst denken.

15. Marcelita

Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

Lid geworden:
    6 jan 2014
    Homepage:
    Ja, zeker weten!

En....een strijkkwartet kun je dus ook met jezelf vormen. Tja, als het oproepje elders niet helpt.....
    (dan wordt het een cellokwartet)

16. Oosterhof Vioolbouw

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Het instrument waar het hier om gaat is overigens een altviool!

Deel Deze Pagina