Tobias, waarom vertel je er niet bij waarom je deze hebt geplaatst? Antonio Vandini, daar hebben de meesten van ons, denk ik, nooit van gehoord. Ik in ieder geval niet. Deze tijdgenoot van Tartini, en ook vriend van laatstgenoemde, schijnt een van de eersten te zijn geweest die voor cello componeerde waarin duimpositie-techniek wordt vereist. Zowel in sonaten voor met een b.c. in de begeleiding als clavecimbel/piano, als celloconcerten. Maar vertel, wat trof jou zo in deze muziek dat je het ons wil laten horen?
Toen deze muziek mijn oor trof werd ik er vrolijk van mevrouw Marcelita. En ik denk dat enige vrolijkheid op dit forum geen overbodige luxe is. Ik wil niet zeggen dat het allemaal zuurpruimen zijn, maar er zitten best veel zuurpruimen tussen. Ik bedoel U niet hoor mevrouw Marcelita, ik zou niet durven. U bent altijd vrolijk en een sieraad voor het forum. Waren er maar meer leden zoals U, maar dat is jammer genoeg niet zo. Maar goed het is niet alleen vrolijke muziek, maar ook sierlijke muziek. Vrolijk en sierlijk dus, en dat komt niet vaak voor. Dus ik vond het tijd worden dat Antonio Vandini een plekje op dit forum kreeg.
Waarom heb je je bijdrage geplaatst Tobias? Waarover wil je het graag hebben? Want een YT-filmpje plaatsen omdat jij daar vrolijk van wordt zou een achterliggende reden moeten hebben. Het moet toch ergens over gaan lijkt mij. Dan noem je ook nog 'sierlijk'. Wat is er dan zo sierlijk aan? Ik wil je wel een beetje helpen: is de strijker nou een man of een vrouw?
Zonder af te willen dalen in de ègetèdse lhgtb-modus, het is een vrouw. Valérie Aimard, om precies te zijn.
Maakt dit uit voor hoe ze speelt? Deze opmerking is denigrerend, heeft niets te maken met het onderwerp van dit forum en is niet passend voor een forumbeheerder. Dan zou ik denk ik toch liever het verwijderde filmpje van de snarensnaak bekijken. Ik heb het helaas niet kunnen zien, maar vermoed dat het een stuk vrolijker stemt. Ik kijk graag naar de filmpjes van cellokids, waar Valérie één van de docenten is. Ze spelen regelmatig stukken van een niveau dat ik zelf ook kan oefenen en het is leuk om met hen mee te spelen. Ik vind ze goed gespeeld en ze stralen een prettige sfeer uit. Als ik Frankrijk zou wonen, zou ik mij zeker kunnen voorstellen dat mijn kinderen het op les bij hen zou kunnen bevallen. Momenteel studeer ik "Legende" van August Nölck, waar Valérie ook een filmpje van gepost heeft.
Maar waarom schrijf je het? Waarom wil je het er zo graag over hebben? Want een opmerking plaats je toch omdat je denkt dat het ter zake doet? Zeker als je beheerder bent en regelmatige afdwalende leden terechtwijst. Het moet toch ergens mee te maken hebben lijkt me. Ik wil je wel een beetje helpen: heb je naar Legende geluisterd? Vond je het mooi? Probeer het anders eens met je ogen dicht en concentreer je op de muziek, dat is toch waar het hier om draait. (Vrij naar #4)
Nee, ik heb niet naar Legende geluisterd. Het gaat namelijk niet over Valérie, maar over Vandini. Ik vroeg me daarom af waarom Tobias het had geplaatst. Dat is alles.
Het ziet ernaar uit dat hij niet vrijwillig afwezig is. Het heeft er veel van weg dat hij in het ziekenhuis ligt en dan wordt het wel spannend met hem.
Waarom denk je dat @Marcelita? We zijn natuurlijk allemaal sieraden op het forum, maar oom Tobias reageert meestal sneller..
Is het een man of een vrouw, het is een mens Frits. Etiketten plak je op flessen en niet op mensen. Alle mensen zijn gelijk, het watermerk doet er niet toe.
Maar Tobias, vertel eens waarom je dit onderwerp hebt opgestart, want die vraag is nog steeds niet beantwoord.