13,14 juni 2015 film- en musicalorkest Timbres Divers in Kunstmin, Dordrecht

Discussie in 'Concerten en uitvoeringen' gestart door Henri Vieuxtemps, 22 mrt 2015.

  1. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    In 2015 bestaat Groot Film- en Musicalorkest Timbres Divers http://www.timbresdivers.nl/jubileumconcert/ uit Dordrecht/ Hendrik Ido Ambacht 35 jaar. Op Zaterdag 13 en zondag 14 juni 2015 spelen we in ons eigen theater Kunstmin in Dordrecht. Aanvang concerten 13 juni om 20:15 en 14 juni om 14:00 uur. Kaarten zijn te krijgen via www.kunstmin.nl of via de kassa 078-6397970
    [​IMG]
    Maaike Widdershoven en Tony Neef (2 musicalsterren voor zover jullie ze kennen en anders wel na deze concerten) nemen u mee naar The Best of Broadway, musicals in concert, begeleid door Groot Film- en Musicalorkest Timbres Divers o.l.v. Ruud van Eeten en de Talententop van BrabantTalent. U hoort medleys uit de musicalklassiekers West Side Story, Miss Saigon en The Sound of Music en enkele songs uit andere bekende musicals.
    Ons orkest lijkt op het Metropoolorkest met 4 saxofoons en drums, naast de klassieke symfonische bezetting.
    Op 18 januari dit jaar speelden we in het Chassé theater in Breda bijvoorbeeld At World's End Suite from Pirates of the Carribean 3 , een film met Johhny Depp, die we niet gaan spelen op 13 en 14 juni, maar dit als voorbeeld. Zag ik eens op tv, een enorme B-film met een piraat die met een zwaard gaat vechten met een piraat met inktvissenkop en dan de inktvissenpoten eraf hakt, maar wel indrukwekkende muziek van Hans Zimmer, die erg leuk is om te spelen, maar ritmisch behoorlijk lastig. Van de opnames heb ik weer meeleesfilmpjes gemaakt van de 2e vioolpartij.



    De audio was van deze originelen:


    http://www.youtube.com/watch?v=Od8QzmYslZU
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2015
  2. Snelviooltje

    Snelviooltje

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    170
    Hee wat leuk dat je deze opnames erop zet. Had ik nog helemaal niet gezien/gehoord! Toch klinkt het weer heel anders als je het vanuit de zaal hoort dan vanuit het orkest zelf.

    En ja, zeker een heel leuk orkest! Kan het iedereen aanraden. Eneuh.... als iemand een tip heeft om maten 218/219 (in de eerste video) fatsoenlijk te spelen: graag! Ik kreeg het niet voor elkaar... :eek::(
     
  3. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Ha Snelviooltje. M'n vioollerares kwam met volgens mij de beste vingerzetting, namelijk 3e positie in maat 216 en 217 die nog vrij makkelijk zijn, dan ook 3e positie 144 in maat 218 en maat 219 114, zoals er bijgeschreven is. Beetje studeren en dan gaat het wel en gelukkig heb je daarna 3 tellen rust. Iedere triool moet je wel dan op en dan af beginnen. Vlak voor het concert kwam de cm met het idee om af, op, op per triool te spelen, maar ja dan heb je het al anders ingestudeerd en in dat tempo ga je dat dan niet meer veranderen. Moeten ze maar eerder de streek goed afspreken. Bekende vermoeiende strekendiscussies in dat orkestgebeuren ook altijd.
    Hier nog een videoboodschap van Maaike Widdershoven over deze concerten:
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2015
  4. Snelviooltje

    Snelviooltje

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    170
    Ha mr Vieuxtemps

    thnx voor je post. Heb ik inderdaad geprobeerd zo, maar ik krijg mijn pink in positie niet op beide snaren en krijg het dus niet zuiver op deze manier.
    Mijn pink is te dun, ofwel ik moet nog steeds een keer de kam laten aanpassen. Maar ik hou nu eenmaal van mijn viool zoals die nu is (lekker sentimenteel, ik weet het :oops:). En ben bang dat ik als de snaren dichter bij elkaar liggen weer problemen krijg met strijken. Mijn vioolbouwer zegt dat het best aangepast kan worden, en hij heeft de viool zelf gebouwd. Maar toch heb ik het nog steeds niet laten aanpassen. Misschien dat de bouwers hier me eens streng toe moeten spreken dat ik dan wel ga :D

    Maareh, Henri V. veel plezier met de voorbereidingen voor de jubileumconcerten!
     
  5. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Op 18 januari speelden we met musicalster Maaike Widdershoven in het Chassé theater in Breda o.a. de Jazzklassiekier They can't take that away from me ( wat ook op YT te vinden is met Louis Armstrong en Ella Fitzgerald of van Fred Astaire en Ginger Rogers), om alvast een sfeerimpressie te krijgen van de lustrumconcerten van 13 en 14 juni, wat dan helemaal een spectaculaire show wordt :
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  6. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Marcelita vindt dit leuk.
  7. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Ha, wat leuk zeg! Zulke optredens, geweldig, lijkt mij zo leuk om aan mee te doen!
    Wens een heel fijn optreden komende zaterdag in Oss en verder de lustrumconcerten in Kunstmin!
     
  8. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Er zijn 4 filmpjes gemaakt van ons optreden in Oss, wat een goed beeld geeft wat jullie 13 en 14 juni in Dordrecht kunnen verwachten. Als orkestlid heb je geen idee wat er allemaal op het podium gebeurd, want je hebt het te druk met je noten. De familie van Trapp was er ook, maar dat was voor de pauze want de jongste kinders vanaf 6 jaar moesten daarna snel naar bed, maar die staan hier niet op de film. Zaal zat vol en balkon was ook flink gevuld in Oss en ik kan nu ook het theater aldaar De Lievekamp afvinken cq aan mijn zegekar binden.
    Zaterdag 13 juni mis ik de geluidstest (soundcheck) want dan heb ik nog een concert van Leiden Sinfonietta http://www.leidensinfonietta.nl/agenda/ met het klarinetconcert van Mozart, wat ik nog niet gespeeld (begeleid) had. Druk muziekweekendje weer.
    West Side Story tot de dood ons scheidt

    Sound of Music zo bloedt de liefde dood

    West Side Story Somewhere

    Miss Saigon Movie on my mind
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  9. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Geweldig toch om voor zo'n volle zaal als in Oss te spelen!
    Leuke muziek!!! 't Klinkt prima!:)
    Je hebt het maar druk met je muziekleven, vooral deze tijd van uitvoeringen en concoursen bijwonen/luisteren:cool:
    Die zegekar is misschien al bijna niet meer vooruit te krijgen, want daar hangt half Nederlands concertlocaties aan;)
     
  10. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Zo, we hebben het ver geschopt, want we stonden op de site van RTLBoulevard. Straks zitten Albert Verlinde en Joop van de Ende nog in de zaal. Het moet niet gekker worden.
    http://www.rtlnieuws.nl/boulevard/entertainment/tony-en-maaike-komen-met-musicalconcert
    12 mei 2015 05:56
    Tony en Maaike komen met musicalconcert
    Zangeres Tony Neef en Maaike Widdershoven gaan samen het podium op voor een uniek musicalconcert dat slechts tweemaal te zien zal zijn. Het tweetal wordt op de twee uitvoeringen, die op 13 en 14 juni in Dordrecht plaatsvinden, begeleid door het Groot Film- en Musicalorkest Timbres Divers.
    Dat hebben zij dinsdag bekendgemaakt. In Best of Broadway, zoals de titel van het gelegenheidsproject luidt, zingen Neef en Widdershoven nog eenmaal de nummers uit hun eigen grote hitmusicals: The Sound of Music, Miss Saigon en de West Side Story.
    Behalve door het orkest wordt het tweetal ook begeleid door studenten van Talententop BrabantTalent uit Oss. De concerten vinden plaats in theater De Kunstmin. De kaartverkoop gaat dinsdag van start.
    ANP
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  11. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Jullie ster is rijzende!!!:)
    Wie weet wat er na dit in het verschiet ligt....
     
  12. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Laat ik even hardop fantaseren: Celinde Schoenmaker, Chantal Janzen, Musicals in Concerts in het Ziggodome http://www.stage-entertainment.nl/shows/concert/musicals-in-concert-2015/ na de musicals in Ahoy zoals in 2002, 2004, 2006 georganiseerd. http://nl.wikipedia.org/wiki/Musicals_in_Ahoy' Nee hoor geintje, bij Musicals in Concert hadden ze een band en geen orkest en stel dat ze een orkest zouden willen hebben, zijn wij maar hobbyisten en het Metropole Orkest zijn beroeps. Maar genoeg grootheidswaanzin. De realiteit is gewoon hierna weer een klein zaaltje of kerkje afhuren en met plaatselijke musicalzangers wat doen. Met deze zangers hebben ze gewerkt in het verleden : http://www.timbresdivers.nl/concerten/solisten/
     
  13. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Ach, als het Metropole al een volle agenda heeft....wie weet:D Jullie hebben je toch leuk in de kijker gespeeld en een leuk artiestenC.V. opgebouwdo_O.

    Maar het is geen verkeerde eigenschap de beentjes lekker op de grond te houden en te weten dat je plek eigenlijk het afgehuurde zaaltje of kerkje is...

    En jij, jij speelt dus in drie orkesten, begrijp ik het goed? Dit Timbres Divers, het Leiden Sinfonietta en het Leiderdorps Symfonie Orkest? Of zijn er nog wat orkestlidmaatschappen onbelicht gebleven?:oops:
     
  14. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Dat Leiderdorps orkest was voor een half jaartje. Maar het gaat niet om mij, het gaat erom dat de zaal 2x flink gevuld wordt, omdat we quitte moeten spelen. O ja we gaan daarna met Kraayenhof spelen met Timbres Divers met de Bandeleon van de Maximatraan van 2-2-2. Hier de nieuwe poster van de juni concerten :
    [​IMG]
     
  15. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Inderdaad, hoe leuk het allemaal ook is, de zaal moet wel twee keer goed vol (zoals in Oss) om uit de kosten te komen. Want dat moet jullie vereniging anders ophoesten, toch?
    Wel héél leuk om met Kraayenhof op te treden met zijn bandoneon! Jazeker dat die mij bekend is sinds 2-2-2!
    Dat wordt weer meer een tangoprogramma, toch? Helemaal leuk, houd ik wel van!
     
  16. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Ik heb het notenschrift eens even bekeken en ook je latere commentaar. Ik zit hier in Spanje dus zonder viool, maar als ik het zou moeten spelen zou ik het in Pos. I doen, maar dan ook de twee voorgaande maten. Ik zie de noodzaak niet om dat in Pos. III te doen. Daar wordt het namelijk niets eenvoudiger van.
    Uit jouw verhaal begrijp ik dat het bij jouw instrument onmogelijk is om twee snaren met een vinger in te drukken. Dat ligt zoals je zegt aan het instrument en aan de dikte van je vingers. Daarmee maakt het niet meer uit in welke positie je dat dan ook probeert! Het zal heel moeilijk worden en zelfs mogelijk niet gaan.
     
  17. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767

Deel Deze Pagina