17 Nov. Barokcello workshop te Amsterdam, 1 december te Havelte, Drenthe.

Discussie in 'Cello' gestart door Cellisima, 23 aug 2018.

1. Cellisima

Cellisima

Lid geworden:
    11 apr 2016
    Homepage:
    [​IMG] [​IMG] Ik ben Scarlett Arts, cellodocent, en in de middag van 17 november geef ik een barokcello workshop te Amsterdam aan degenen die óf nog niet bekend zijn met een barok manier van strijken, of hen die dit al vaker deden en graag door willen werken hier mee.
    Die middag start deze workshop om 14.00 en duurt tot ongeveer 16.30. Mocht je hier bij aan willen sluiten; er is plaats tot 9 cellisten.

Om lekker mee te kunnen doen is het het fijnst dat je al redelijk makkelijk eerste positie plus de grote greep zuiver speelt. Indien je al zo ver bent dat je makkelijk positie wisselt kun je de bovenstem van de te behandelen stukken voorbereiden. kortom; voor iedereen is er een goed partij.

Wat wordt er behandelt? We starten met inspelers middels barok strijk techniek, om daarna het zwaar-licht principe door te zetten in een continuo partij, een koraal, en de Canon van Gabrieli.
    Ter zijner tijd voorzie ik de cursisten van een versie waar zo wel partij 1 als de Canonische partij onder elkaar staan, voor het samenspeel gemak.
    Ook werken we aan de tweede cello sonate van Marcello. Ik pas mijn aanwijzingen aan op wat ik voor me zie, dus iedereen gaat hier van leren.