17 Nov. Barokcello workshop te Amsterdam, 1 december te Havelte, Drenthe.

Discussie in 'Cello' gestart door Cellisima, 23 aug 2018.

1. Cellisima

Cellisima

Lid geworden:
    11 apr 2016
    Homepage:
    [​IMG] [​IMG] Ik ben Scarlett Arts, cellodocent, en in de middag van 17 november geef ik een barokcello workshop te Amsterdam aan degenen die óf nog niet bekend zijn met een barok manier van strijken, of hen die dit al vaker deden en graag door willen werken hier mee.
    Die middag start deze workshop om 14.00 en duurt tot ongeveer 16.30. Mocht je hier bij aan willen sluiten; er is plaats tot 9 cellisten.

Om lekker mee te kunnen doen is het het fijnst dat je al redelijk makkelijk eerste positie plus de grote greep zuiver speelt. Indien je al zo ver bent dat je makkelijk positie wisselt kun je de bovenstem van de te behandelen stukken voorbereiden. kortom; voor iedereen is er een goed partij.

Wat wordt er behandelt? We starten met inspelers middels barok strijk techniek, om daarna het zwaar-licht principe door te zetten in een continuo partij, een koraal, en de Canon van Gabrieli.
    Ter zijner tijd voorzie ik de cursisten van een versie waar zo wel partij 1 als de Canonische partij onder elkaar staan, voor het samenspeel gemak.
    Ook werken we aan de tweede cello sonate van Marcello. Ik pas mijn aanwijzingen aan op wat ik voor me zie, dus iedereen gaat hier van leren.

Veel cellisten kochten voor een eerdere workshop reeds een lichtere flexibele kortere barokstok bij mij om het enorme verschil te voelen en je daardoor te laten helpen en inspireren. Heb je al een barokstok? Neem mee! Heb je er geen; dat geeft niets, het is geen must. We houden dan de klassieke stok vast daar waar de balans voelt als een barokstok. Wil je echter een barokstok kopen bij mij, dan kan ik je een leuk basis model aanbieden voor slechts € 65,00. De workshop kost E 65,00. Inschrijven kan via een email. Je staat definitief ingeschreven na het voldoen van je workshop-fee. Restitutie is niet mogelijk; meld je je aan dan ga ik er van uit dat je komt.
    Doe lekker mee en leer! Je schrijft je in door me een email te sturen.

OOK IN HAVELTE, Drenthe DEZE BAROK WORKSHOP

Deze barok workshop herhaal ik op zaterdagmiddag 1 december bij ons thuis te Havelte, Zuid west Drenthe. Barok strijk techniek, informatie over de Italiaanse barok periode en de uitvoeringspraktijk. OOk hier werken we eerst aan inspelers waarop we de barokstreek onder loep nemen, aan de canon van Gabrieli, aan continuo en een Italiaanse sonate gekozen met het oog op de inschrijvers. Daarnaast is dit tegelijkertijd plezierig samenspel voor beginners en gevorderden, van 14.00 tot 16.30 op Rijksweg Noordzijde 7, Havelte.

Deelname aan de barok cello workshop kost € 65,00.

Het maximum inschrijvingen hier bedraagt 11 cellisten. Ook hiervoor telt; ik werk met het niveau dat ik voor me zie; niemand zal zich vervelen! Heb je een barokstok? Neem hem mee! Wil je een barok stok kopen dan kan dat voor € 65,00 maar je mag ook je eigen klassieke stok op een barok manier vasthouden. Echter de barokstok is veel lichter, wendbaarder en met veel minder haren veel vlugger.

Doe je mee? Dat lijkt me super! Je schrijft je in door me een email te sturen. Laat je me weten of ik een stok dien te reserveren voor je? Zodra je deelname fee is voldaan is je inschrijving definitief. Bedenk goed of je kunt; er is geen restitutie mogelijk. Geef je je op dan verwacht ik je ook te zien die dag.

Hartelijke groet Scarlett Arts!

info@celloles.com

06 18 18 9005

Amsterdam; Haparandaweg 788A 1013BD

Havelte; Rijksweg Noordzijde 7 7971CX

Laatst bewerkt: 23 aug 2018

Deel Deze Pagina