18 En 20 juli; workshop solfege voor beginners.

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Cellisima, 19 mei 2019.

  1. Cellisima

    Cellisima

    Lid geworden:
    11 apr 2016
    Berichten:
    51
    Homepage:
    Kun je je voorstellen hoe handig het is dat wanneer je je notenbeeld leest, je de melodielijn in je hoofd hoort zoals het gaat klinken?
    En dat je tijdens het studeren zoveel gemak hebt met verschillende ritmes dat je er niet meer stil bij staat wanneer je deze ritmes leest?
    Deze vaardigheden maken dat je veel sneller nieuwe muziek tot je neemt en begrijpt. Het vergroot je muzikale kennis, geeft meer zelfvertrouwen en je gaat er beter door zingen.
    Heb jij hier nog nooit wat mee gedaan? Op 18 en 20 juli aanstaande bied ik een workshop solfêge aan. Ik bereik voral cellisten maar ook andere ge-interesseerden zijn van harte welkom.

    Het is op 18 Juli te Amsterdam van 19.45 tot 21.45 en 20 juli van 14.00 tot 16.00 te Havelte, Drenthe.

    In Havelte gaat de workshop door bij minimaal 5 geïnteresseerden.



    Wat gaan we doen?
    We gaan van het blad lezen. Je zult er versteld van staan hoe snel jij dat ook gewoon kunt leren.
    We gaan ritmes tikken. Hoe meer reserve en vaardigheid, des te sneller studeer je je cello stukken correct in.
    En we gaan akkoorden spelen en zingen in de meest gebruikte toonsoorten. En de omkeringen hiervan oefenen: behalve de grondligging is er namelijk ook een sext ligging en een kwart-sext ligging.
    We gaan met onze stem en de cello de juiste bas toon vinden bij behapbare liedjes.
    En ik ga je simpele trucjes aanbieden om intervallen (de afstanden tussen twee noten) te leren zingen en herkennen. Verder geef ik antwoord op je vragen. Of nou "kwintencirkel" roept of "drie tegen twee"; samen oefenen we alles.

    Ik denk dat er nu cellisten zijn die denken; ‘Zingen? Dat kan ik niet; doei!’

    Dit ligt waarschijnlijk wat genuanceerder. Misschien is het zo dat je niet gewend bent met je (zang)stem te werken en dat je het moeilijk vindt om tonen correct te treffen. In dat geval zal je merken dat je na drie kwartier veel steviger in je schoenen staat dan eerder, want ik help je. Oefening baart kunst en niet aanpakken is voorbij, want nu kun je er wat aan doen. Wil je graag mee doen maar absoluut niet zingen? Mail me voor overleg.

    We hebben twee uur de tijd om zo veel mogelijk samen te verkennen en te oefenen.


    Voor wie is deze workshop?
    Voor iedereen die wil leren, cellist of niet. Ik ga ervan uit dat je geheel géén ervaring hebt met solfêge en Theorie der muziek. Een echte ‘Dummy’; heerlijk toch? Geen verwachtingen mijnerzijds. Maar als je al wat weet ben je ook van harte welkom; ik doe mijn best om iedereen zo veel mogelijk te laten leren.



    Wat heb je nodig?
    Ik stuur je na je inschrijving digitaal materiaal toe van beginners tot gevorderden om zelf thuis verder te werken. Je mag dit materiaal bij voorkeur op je tablet of laptop meenemen naar de workshop. Heb je geen tablet? Geen probleem: ik heb voldoende tablets, ook voor jou. Laat me maar weten of je er gebruik van wilt maken.

    Je hoeft thuis niets voor te bereiden. Want er wordt onvoorbereid te werk gegaan. Je cello laat je dit keer thuis want we gaan veel tikken, zingen en wanneer we er een aantal cello’s bij pakken gebruiken we cello’s uit de studio.

    Dus niets voorbereiden; makkelijk kan het toch niet?

    Dit is dus op donderdagavond 18 juli te Amsterdam-West in de Houthaven, op Haparandaweg 788A . De studio is leeg vanaf 19.30 en om 19.45 beginnen we. Er wordt afgerond rond 22.00 waarna er tijd is om na te kletsen.

    Of op zaterdag 20 juli te Havelte van 14.00 tot ongeveer 16.15 op Rijksweg Noordzijde 7.

    De kosten voor de Solfêge workshop bedragen € 49,00. Er is plaats voor maximaal 11 deelnemers omdat we de cello thuis laten.

    Wil je mee doen dan kun je je hieronder opgeven of mij een email sturen via info@celloles.com. Ik zal je dan per ommegaande laten weten of er nog plaats is.


    Let op; kijk goed of je echt kunt; er is geen restitutie mogelijk na inschrijving.

    Hier een url welke je al iets vertelt over van blad zingen: http://www.howtosingsmarter.com/sight-singing/

    Een andere website geheel ingericht op ritme en Solfege: http://www.thepracticeroom.net/

    Graag tot 18 of 20 juli!

    Hartelijke groet; Scarlett Arts!
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina