4e vinger plaatsen

Discussie in 'Viool' gestart door jannekebudding, 12 nov 2012.

1. dreamingdragon

dreamingdragon

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Ik heb ook geen lange pink. En mijn beide pinken zijn ooit gebroken geweest. Daarnaast is mijn pink ook een trigger finger/pink. Dus als mijn pink per ongeluk overstrekt raakt dan krijg ik deze ook niet met een normale beweging weer rond. Dan moet ik helaas voor mij de hals vd viool loslaten om mijn pink weer in model te buigen. Ik probeer altijd mijn hand zo recht mogelijk in ontspannen toestand op de toets te plaatsen. Dus duw ik de hand naar mij toe ipv van mij af. Dus haal ik mijn hand uit de luie leunstoel. In het begin was mijn hand te ver naar de krul gekanteld, waardoor ik mijn 4e vinger steeds overstrekte. Nu draai ik gewoon mijn arm wat verder onder de viool door en zet mijn hand recht op.
    T is een kwestie van wennen. Maar ik heb hier helaas geen keus in. :rolleyes:

2. Neeltjuh

Neeltjuh

Lid geworden:
    5 mei 2008
    Ook ik heb je verhaal doorgelezen Abbyviool. Dat van het te hard de snaar indrukken komt me wel bekend voor, op mijn oude viool moest ik behoorlijk duwen wilde ik de snaar indrukken, zodat het daar waarschijnlijk door ontstaan is. Met mijn nieuwe viool zou dit makkelijker moeten zijn, omdat ik hierbij de snaren amper hoef in te drukken. Ik zal er eens op letten om wat minder hard te duwen, misschien dat ik het dan zo afgeleerd krijg, incl. de andere tips natuurlijk.

Deel Deze Pagina