5 stappen om erachter te komen wat jouw ideale strijkinstrument kost

Discussie in 'Aangeboden' gestart door NoName#2, 7 mrt 2011.

  1. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.328
    Homepage:
    Dat klinkt al heel anders!
    Overmand door ergernis kunnen er soms bewoordingen gebruikt worden, die qua inhoud best waar zullen zijn, maar die door de toon een hele averechtse uitwerking krijgen. Dat is wellicht onbedoeld, maar komt wel zo over. Hier was dat zo.
    Wanneer xxxx beweringen doet die in jouw ogen niet helemaal kloppen, kun je daar kritiek op hebben. Maar geef op een nette manier aan waar het aan schort want daar kan iemand zijn of haar voordeel mee doen. Afgeven op een ander om er daardoor –ogenschijnlijk- zelf beter vanaf te komen zie ik in de politiek altijd gebeuren, wanneer de verkiezingen er weer aan komen. Er is één partij die daarin de kroon spant (ik zal de partij niet noemen om allerlei opmerkingen te voorkomen), maar de meeste hanteren dat concept. Ik bewonder mensen die met argumenten hun voordeel willen en kunnen bewijzen.

    Stof om eens over na te denken!

    Ook ik heb kritiek wanneer beweerd wordt dat je viool kunt spelen als je een E-cursus volgt die uit 10 lessen bestaat. Dan kun je de hele cursus de grond in boren, maar wat bereik je daar dan mee? Een kwestie van het beoogde doel anders omschrijven en klaar is het. Of het altijd een kwestie is van gepaste bescheidenheid is ook maar de vraag. Niet ieder mens denkt hetzelfde.

    Zo ook ondernemerschap, de een doet het zus de ander zo. Discussiëren vind ik prima, maar wel netjes!

    @NoName#1: een plaatje als avatar! Leuk!

    Frits
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.965
    Homepage:
    De tucht van de markt is de beste scheidsrechter voor ondernemers denk ik. Ik ontken dat ik mijn opmerkingen maak om er zelf beter vanaf te komen (althans dat was nog niet bij mij opgekomen) Ik doe het in het besef, dat veel strijkers, beginnend of gevorderd, hier op dit forum hun licht komen opsteken. Wanneer er onzin wordt verkocht of wanneer iemand een wel erg grote broek aantrekt, vind ik het mijn plicht om daarover een corrigerende opmerking te maken. Er wordt naar dit forum meer gekeken dan menigeen denkt en het is zo langzamerhand een enorme encyclopedie van informatie kennis, tips en feiten. Onzin en grootspraak moeten in het belang van de lezer van commentaar worden voorzien om het een beetje zuiver te houden. Dat zal niet altijd in dank worden afgenomen, maar daarom staat dit forum open voor weerwoord.
     

Deel Deze Pagina