Aangeboden boeken Sandor Violinschule

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Geert, 29 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    VERKOCHT !

    We hebben hier liggen 4 boeken Violinschule / Violin Tutor van Sandor Jardanyi Szervanzky.
    Deel 1, 2, 3 en 4b in goede staat.
    De vraagprijs is 35 euro voor de vier.
    Als je interesse hebt stuur dan even een prive berichtje.
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2015
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Ga je nu met de Caprices van Paganini beginnen? :)
     
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Is dit de hongaarse variant van de methode van Crickboom?
    In dat geval ook waarschijnlijk minder geschikt als middel bij zelfstudie.
    Best lastig deze methode te verkopen in een tijd van vioolmethodes als Speel Viool, Violin Time Joggers etc.

    In ieder geval, succes met het vinden van een koper!
     
  4. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Voor volwassenen is het schijnbaar een goede methode. Mijn eerdere viooljuf liet ze mij aanschaffen.

    Zelfstudie... Is dat sowieso iets geschikts bij viool leren spelen? Je hebt zo af en toe of misschien wat vaker toch wel wat feedback nodig, lijkt me.
    Veel stukken en oefeningen uit deze boeken zijn daarentegen wel goed om te oefenen, ook zelfstandig. Er staat alleen geen instructie bij inderdaad, daar heb je een docent voor, lijkt me.
     
  5. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Leren volwassenen anders viool spelen dan kinderen?

    Je ziet vaak dat de ouders op hun achterste poten staan als op de basis school een lees of reken methode van 5 jaar oud wordt gebruikt. Terwijl mensen vroeger met oude methodes toch ook hebben leren lezen en rekenen. Als het om viool onderwijs gaat dan worden methodes uit 1950 of zo ineens wel geaccepteerd.
     
  6. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Weet ik niet, maar het is een uiterst saaie methode voor kinderen.
     
  7. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Nu ja, als er een nieuwe spelling is ingegaan, kun je zoiets voor taal nog wel voorstellen.
    Of nieuwe didactische inzichten in modernere methodes die meer aanspreken...
    Maar op zich kun je het allemaal ook leren uit oudere methodes. En bij rekenen leer je tenminste dan wel goed hoofdrekenen!

    Voor kinderen denk ik wel dat het uitmaakt of het een methode uit 1950 is of een moderne. Kinderen zijn tegenwoordig gewend aan een andere opmaak, waarbij veel meer gebruik wordt gemaakt van illustraties.
    Gortdroge bladzijden vol oefeningen vallen vaak slecht. Het moet er leuker uitzien (alleen heb ik toch wel moeite met 'leuk' en breek me de bek niet open over leeromgevingen waar het alleen maar 'leuk' mag zijn).

    Als heel erg gemotiveerde volwassenen een instrument gaan leren spelen, willen ze alleen maar oefenen en vooruit gaan. Dan 'klikt' het met een methode (of niet) door de opbouw, maar niet door de leuke plaatjes.
    Zo ook met de cellomethode van Francis Grant. Prettige opmaak, geen plaatjes en heel fijne didactiek. Was geschreven voor kinderen, maar mijn leraar kent blijere volwassenen met deze methode en voor kinderen heeft hij toch maar andere methodes gezocht.
     
  8. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Waaaaahhhhhhh!!! Ik ken dit maar al te goed, vreselijk. Ik heb ooit in een workshop geroepen dat ik niet in het onderwijs ben gegaan om te gaan leukepeuken. (Ja, hier worden dus hele workshops over gegeven die je dan verplicht mag bijwonen...) Grappig was dat toen bleek dat mijn collega's het eigenlijk wel met me eens waren, wat de hele workshop toen om zeep had geholpen. :D

    Goed onderwijs valt of staat met een goede docent, niet met een leuke docent. Dat geldt ook voor methodes. Methodes zijn goed als ze ook motiverend zijn, en dat is als het aantrekt. Een methode trekt aan als het er aantrekkelijk uitziet (en dat is voor volwassenen anders dan voor kinderen), maar ook als het aantrekkelijke oefeningen heeft. En als het aansluit bij de doelgroep uiteraard.

    Maar, ook met een goede methode, vind ik een docent nog het allerbelangrijkst. Een goede docent heeft eigenlijk helemaal geen methode nodig.
     
    marloes s en Marcelita vinden dit leuk.
  9. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    VERKOCHT!
     
  10. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Waar het StrijkersForum al niet goed voor is!
    Heel mooi Geert en ook bedankt dat je het even meldt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina