Aankoop 2dehands viool: waarop letten?

Discussie in 'Overig' gestart door BrokenSoul, 9 jun 2018.

  1. BrokenSoul

    BrokenSoul Guest

    Hoi iedereen, ik ben een totale leek wat violen betreft. Komend schooljaar ga ik viool spelen. Is het aan te raden een 2dehands viool te kopen? Waarop moet je letten? Graag tips en advies. Ik wil me niet te gauw laten meeslepen door het uitzicht of door zgn te mooi om waar te zijn koopjes.
    Ik heb in Brugge een hele mooie gezien voor 160€ met koffer, stok, schoudersteun, en hars. Een gewa viool. Is dat bekend?https://www.facebook.com/marketplace/item/846502982205510 groeten uit België
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Het is niet aan te raden een viool te kopen als beginner, maar er een te huren: je weet dan na verloop van tijd wel of de viool een serieus pad is of een tijdelijke bevlieging. In NL is daarvoor in de meeste plaatsen wel een goede infrastructuur, in Vlaanderen weet ik dat niet. 160 € voor een GEWA viool (in deze klasse Chinees manufactuur) is niet al te veel: je mag er ook niet te veel van verwachten. Het is geen"hele mooie" maar voor een beginner juist goed genoeg. Na een jaar of wellicht twee krijg je vast zin in iets beters. Succes!
     
    BrokenSoul vindt dit leuk.
  3. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Wat leuk dat je viool gaat spelen!.
    En ik sluit mij aan bij Bert.
    Eerst een poosje huren want er is niets zo frustrerend als een slecht afgesteld instrument met een slechte klank.
    In het begin zal het toch al niet zo geweldig klinken omdat je je techniek nog aan het ontwikkelen bent, en een instrument dat van zijn al niet zo best is zal je zeker niet stimuleren.

    Ik heb een beetje een motto voor mijzelf: