Aanschaf elektrische viool en verschil tussen E en SV viool

Discussie in 'Elektrische instrumenten' gestart door Sabine, 7 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabine

    Sabine

    Lid geworden:
    7 aug 2009
    Berichten:
    1
    Ik heb een vraag over de aanschaf van een elektrische viool.
    Ik heb al wat rondgekeken op internet en ben bij de Yamaha violen uitgekomen. Het lijken me kwalitatief goede violen, al weet ik nog erg weinig over elektrische violen.

    Het is echter meestal het geval dat je de viool enkel via internet kan bestellen, maar ik wil graag eerst eens kijken hoe dat nou speelt, zo'n viool. Ik zag hier en ook verder op internet dat in Groningen een vioolbouwer is die ook yamaha's verkoopt. Dat is alleen niet echt om de hoek en ik zag dat er in Noordwijk een muziekwinkel zit: Music all in. Heeft iemand hier ervaring met deze winkel?

    Verder vroeg ik me af wat het verschill nou precies is tussen de sv modellen van Yamaha en de E modellen, kan iemand mij dit uitleggen?

    Ook kan ik nergens terugvinden of je nu dezelfde stok kunt gebruiken waarmee je op een akoustische viool speelt op een elektrische viool? Ik ben namelijk nogal gehecht aan mijn huidige strijkstok..

    Alvast bedankt!

    Groetjes,

    Sabine
     
  2. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Beste Sabine,

    Als je eens rondkijkt op dit forum zul je zien dat er heel veel topics staan over elektrische violen. Ook staan er veel verschillende verhalen over Yamaha's en andere merken die beter, slechter of hetzelfde zijn. Als ik uitgebreid op je vragen zou ingaan, zouden discussies zich gaan herhalen.

    Als je voorkeur uitgaat naar een Yamaha, probeer dan ook eens wat andere merken (zowel duurdere als voordeligere).

    Bestel een Yamaha niet zo maar via internet, zou ik aanraden. Het gaat om behoorlijke bedragen en je moet dan wel echt weten dat het een instrument is wat jou aanspreekt.

    Deze beslissing is zo persoonlijk. Zo zul je ook wel veel tegenstrijdige berichten tegenkomen op dit forum.

    Ik zit zelf in Hilversum, maar ik weet niet of dat voor jou in de buurt is.

    Succes met je keuze!



    Beste Sabine,

    Welkom op dit forum!
    Maar, ik ga meteen ingrijpen, omdat deze vraag al vele malen tot in den treure is behandeld. Wanneer je alle posts die daarover zijn geplaatst hebt doorgelezen (het zijn er heel wat) en je hebt dan nog vragen die nergens eerder aan de orde zijn gekomen, zou ik je met alle plezier uitnodigen daarmee op de proppen te komen.
    Een dergelijke vraag is dan voor andere forumleden ook interessant.

    Ik sluit dit onderwerp daarom, zodat er niet meer op gereageerd kan worden.

    Ik hoop dat je je hierin kunt vinden.

    groet,

    Frits Oosterhof - Administrator
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina