'activerings' muziek

Discussie in 'Overig' gestart door Marcelita, 16 sep 2014.

  1. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.134
    Homepage:
    Wie kent dat niet: je zit lekker lui en er moet wat gebeuren! Huis stofzuigen, de afwas, klussen buiten en binnen, vul maar aan. Alles dat zich niet verhoudt met lekker lui iets lezen, kwebbelen op het forum:D , cello oefenen, etc.etc.

    Hier mijn aftrap. Ik heb hier twee favoriete stukken voor.
    Het eerste celloconcert van Shostakovitsj:

    Lekker hard, maar nog net niet over de top.:)

    En dan nog één. Misschien word ik nu weer vermaand door Frits, maar nu spelen strijkers toch een belangrijker rol dan de Sechs Letzte Lieder van Strauss. Het eerste stuk heel pittig, daarna volgt berusting in de klus (muzikaal ondersteund dus).
    Capriccio Espanol, van Rimsky Korsakov. Ook de dirigent kan niet echt stil blijven staan, dus, wat wil je nog meer:cool:)



    Vraag aan jullie: waarmee 'schoppen' jullie je naar de werkvloer? (of lossen jullie dat anders op?)

    (Overigens, van de 6 Letzte Lieder heb ik het lied "Morgen" gevonden, voor piano en cello, hier kan ik moeilijk van af blijven, het beginnetje is er)
     
  2. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Goh, Marcelita, ik word helemaal nerveus van dat celloconcert. Hierbij zou ik juist nog meer in de weerstand gaan t.o.v. de klus die ik te doen zou hebben. Het is me niet eens gelukt hem af te luisteren.

    Die tweede zou voor mij ook kunnen werken.
     
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.134
    Homepage:
    Ja, voor iedereen is het verschillend wat werkt en wat niet. En er zijn waarschijnlijk ook mensen die hier geen muziek bij hoeven. En/of het niet zo respectvol jegens componist vinden voor die compositie.

    Heb jij nog andere muziek die bij jou werkt?

    (NB misschien is Tobias niet voor niets begonnen aan een topic rustgevende muziek.:D)
     

Deel Deze Pagina