Hallo allemaal. Sorry. Het was even wat hectisch hier. Mijn dochter heeft inmiddels haar eerste twee lessen gehad. Wat een geweldig leuke docente. Zoals ik al aangaf heeft mijn dochter een vervelend jaar met haar juf achter de rug en dat heeft er mede voor gezorgd dat ze erg onzeker werd. Zij uit dat in: LAAT ME MET RUST!. Deze docente heeft veel ervaring met dergelijke kinderen, en met het HSP zijn. Ze pakt het zo goed op. Ik mag al niet meer bij de les zijn van mijn dochter

. Dus ik zit braaf op de gang te wachten en hoor de discussies aan. Maar ze krijgt haar gewoon weer op de rit. Ik vind haar een held.
Inmiddels zijn we ook naar een vioolbouwer geweest om een viool te huren. Want ze had een viool gekregen van haar familie uit Griekenland, maar deze was niet van goede makelij. Ze kon aan mijn dochtertje meteen al merken dat zij een dusdanig gehoor heeft dat ze de tonen herkent en opzoekt. Vraag mij niet hoe, ik heb het inderdaad ook gezien, maar ik wist niet dat dat er van nature in kon zitten. Maar ze zegt: als ze straks iets mee wil spelen van cd, tv of iets dergelijks dan gaat ze op zoek naar die tonen en kan ze die nooit vinden omdat deze viool gewoon niet de juiste klanken heeft. Dus op naar de vioolbouwer en daar een goede viool in de juiste maat gehuurd.
Al met al is dat nu dus gaande. Ik ben er heel erg blij mee. Vooral het feit dat deze juf haar begrijpt en haar niet alleen leert spelen, maar ook leert haar emoties af te laten vloeien in muziek. Wat is muziek dan toch een prachtig iets niet?
En over een tijdje? Gaat mama ook bij haar lessen. Het is geen Cello, maar ik vind viool minstens zo mooi en Cello is hier voor mij gewoon niet haalbaar financieel. Zeker niet als mijn zoontje straks ook iets wil gaan doen. En mijn motto is: ik wil het heel graag en het is een droom die in vervulling gaat, maar mijn kinderen staan aan het begin van alle mogelijkheden, die gaan voor.

.
Ik hou jullie op de hoogte!