Voor wie haar nog niet kent, leer Alma Deutscher kennen ze speelt viool en piano en componeert en is ook nog eens een heel lief meisje Hieronder haar strijkkwartet en haar Rondo
Ja he, vooral haar interpretatie (inleving) is stunning, ze schreef ook al een hele opera! En vioolconcerten. Ik ben wel benieuwd of ze nog wat 'uitstapjes' gaat maken in andere stijlen
Blijkt maar weer eens dat er voor hedendaagse composities niet noodzakelijkerwijs gebruik gemaakt behoeft te worden van een 12-toonssysteem (als uiting van de weerstand tegen de gevestigde orde) of ingewikkelde samengestelde maatsoorten.
Nee, in plaats daarvan zwaait ze met een soort toverkoord, zoals hier te zien: (misschien is er nog hoop voor mij met zwaaien met mijn jackplug snoer; nee, alle gekheid op een stokje, Alma heeft écht mooie muziek gecomponeerd!)
Frits, Er is sinds decennia geen componist meer die serieel componeert. Of zich te buiten gaat aan 'concrete muziek'. De late romantiek is weer terug. Blijkt een taaie rekel te zijn. Kennelijk willen mensen, behoudend als ze zijn, weer gewoon melodieën horen
Ik geniet van Alma's muziek, maar die intense ogen... met name in haar 60 minutes performance, als of er een hele oude geest in een klein lief meisje zit.. Krijg er kippenvel van.. INTERESTING! brrr