(alt)Vioolles in Utrecht 12 euro 30 minuten

Discussie in 'Aangeboden' gestart door gladioolviool, 7 mrt 2019.

  1. gladioolviool

    gladioolviool

    Lid geworden:
    25 feb 2019
    Berichten:
    13
    Uiteraard geen les van mij maar van mijn docente (Phaedra Kalogerakou). Zij spreekt geen Nederlands (maar verstaat wel bijna alles) en is net weer begonnen met lesgeven dus ik wilde haar graag promoten (met haar toestemming).

    Het is een vrolijke gezellig jonge dame die op een leuke manier lesgeeft. Ik moet in ieder geval veel lachen.
    Ze geeft les om je op de lange termijn goed te laten spelen, dus verwacht niet bij les 1 liedjes te spelen maar juist werken aan je houding.
    Ik ben daar erg blij mee want ik leer liever eerst een goeie techniek voor je begint met de "leuke" dingen.

    Ik had afgesproken om een uur te lessen maar op haar advies nu 30 minuten omdat het anders teveel is om in begin te leren. Gaat haar dus om de kwaliteit en niet om maar geld te verdienen. Uiteraard kan je wel gewoon een uur afspreken als je dat wilt.

    Ze geeft les in conservatorium gebouw en je kan gewoon per keer afspreken dus je zit nergens aan vast.

    Je kan haar sms'en op 0646535723 of reageren op haar marktplaats advertentie.

    Hoi allemaal!

    Engelse tekst verwijderd!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2023
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Het is inderdaad heel verstandig om in de eerste tijd een half uur les te hebben in plaats van een uur. Dat extra halfuur steek je naar verhouding immers véél minder op, maar je betaalt er wel voor. Ik had de eerste jaren een half uur les per week en dat is een heel effectieve manier om verder te komen.

    Super goed dat ze zich richt op resultaten op de langere termijn. Op zich zijn er wel methodes die je al vrij gauw liedjes laten spelen, misschien net niet de eerste les, maar het is hoe dan ook inderdaad noodzakelijk vooral aandacht te besteden aan de juiste houding en beweging. Wel heel fijn dat je zo'n docente gevonden hebt en de lessen ook nog leuk zijn.
     
    gladioolviool vindt dit leuk.
  3. dreamingdragon

    dreamingdragon

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    365
    Ik heb vanaf les 1 altijd 60 min les gehad.
    Eerste 30 min techniek op de viool. Bijv vibrato, verschillende strijktechnieken, etc. Daarna muziek spelen van bladmuziek, en hoe je bepaalde passages beter kunt spelen of moeilijke loopjes moet nemen etc. Niet meteen bij les 1 natuurlijk, daar leerde ik weer andere dingetjes, zoals hoe je de strijkstok vast moet houden. Op open snaren strijken etc.
     
  4. gladioolviool

    gladioolviool

    Lid geworden:
    25 feb 2019
    Berichten:
    13
    Na een paar lessen is dat ook het idee maar als begin is een uur teveel. Ik had me ook en lamme arm ondanks dat we afwisselende oefeningen deden.
     
    FIDDLEMIEK vindt dit leuk.
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Adviseer je docente eens een website aan te maken en dan eentje in het Nederlands. Dat werkt waarschijnlijk beter dan zo'n indirecte link in het Engels op Marktplaats. Waarbij zij opgemerkt dat een Marktplaats link hier op StrijkersForum niet is toegestaan! Maar omdat het hier gaat om lesgeven heb ik het laten staan. Totdat de advertentie een bepaalde tijd overschrijdt en dan hebben we er niets meer aan: is het hele onderwerp lucht geworden.
     

Deel Deze Pagina