Altviool zoekt kwartet

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door Raquel, 19 apr 2008.

  1. Raquel

    Raquel

    Lid geworden:
    19 apr 2008
    Berichten:
    1
    Hoi! Ik spel altviool en zoek een kwartet in Amsterdam om mee te spelen.
     
  2. Sunrise

    Sunrise Johan Lommelen

    Lid geworden:
    9 jun 2006
    Berichten:
    183
    of anders geformuleerd:

    kwartet zoekt:

    - eerste viool
    - tweede viool
    - cello :)
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Of misschien nòg beter(?):

    trio zoekt altvioliste om een kwartet te vormen!

    Want wanneer een kwartet nog een 1e-en 2e-viool en een cello zoekt kom je op een septet!

    Frits
     
  4. elstenbosch

    elstenbosch Els ten Bosch

    Lid geworden:
    30 mrt 2008
    Berichten:
    18
    Of anders:

    Altviolist zoekt pianokwartet zonder piano :p
     
  5. Lise

    Lise

    Lid geworden:
    17 okt 2007
    Berichten:
    236
    Hm, dit is toch een grap die in de canon van altvioolgrappen thuishoort? Wereldberoemd strijkkwartet heeft vacatures voor eerste en tweede violist en cellist.
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Weet je in ieder geval hoe zulke moppen geboren worden ;)


    Frits
     
  7. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Misschien kun je even kijken op muzikanten-in-jouw-stad.nl, kun je heel veel mensen vinden.

    Je moet alleen niet met de support te maken krijgen, want die is op die site behoorlijk slecht en klant onvriendelijk. Verder is het een simpele, maar uitgebreide database.
     
  8. Miyako

    Miyako

    Lid geworden:
    19 feb 2008
    Berichten:
    23
    Ik woon vlakbij Amsterdam wil wel eerste of tweede viool spelen.. nu nog een cello en een viool?? Ben trouwens ook wel geïnteresseerd om wat duetjes te doen? :)

    Groetjes
     
  9. Mart

    Mart

    Lid geworden:
    19 jan 2009
    Berichten:
    2
    Misschien ook geïnteresseerd in een op te richten kwartetje in Hilversum?
    :D
     
  10. Zsuzsi

    Zsuzsi Zsuzsika

    Lid geworden:
    11 apr 2008
    Berichten:
    15
    Hallo, ik woon in het centrum van Amsterdam en zou wel tweede viool willen spelen. Wat voor muziek wil je gaan spelen? Alleen klassiek, of ook wat andere genres? En hoe oud ben je? Welk niveau speel je?
    Ik ben 26 (vrouw), heb 10 jaar op hoog niveau gespeeld, ben toen 10 jaar gestopt en ben nu weer een aantal maanden serieus bezig. Ik moet nog wat werken aan mn technieken en vingervlugheid, maar wil dat juist verbeteren door samen te spelen met anderen.
    groetjes!
     
  11. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Hi allemaal,

    Ik reageer even niet als NoName#2, maar als NoName#2.

    Het lijkt me ook leuk om in een klassiek strijkkwartet te spelen en dan maakt het me niet eens zoveel uit of ik dan eerste of tweede viool speel.

    Ik woon, zoals wellicht bekend, in Hilversum, maar zou het niet erg vinden af en toe naar Amsterdam te reizen.

    Ik ben vrouw, 23 jaar, speel 16 jaar lang viool en heb hierbij altijd les gehad. Verder heb ik een enorme hoeveelheid strijkinstrumenten, toebehoren, elektrische strijkinstrumenten en ruimte ter beschikking... wat mij betreft helemaal gratis te gebruiken voor het strijkkwartet waarin ik zou spelen.
     
  12. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    @ Raquel, Mart, Miyako en Zsuzsi,

    Ik zie dat eigenlijk alleen een cello nog mist, maar lijkt me leuk om eens samen te gaan spelen. We wonen allemaal redelijk bij elkaar in de buurt en zijn allemaal op zoek naar een strijkkwartet. Zullen we gewoon een afspraak plannen?

    Mail me maar even (via mijn profiel of mijn website), als je geïnteresseerd bent.

    Groetjes,

    NoName#2
     
  13. Zsuzsi

    Zsuzsi Zsuzsika

    Lid geworden:
    11 apr 2008
    Berichten:
    15
    Dag NoName#2,

    Dat klinkt erg goed, ik ben wel geinteresseerd (wil dan wel 2e viool spelen, ook aangezien mijn niveau nog niet helemaal terug is van weggeweest)! Wat voor muziek wil je vooral gaan spelen? Klassiek lijkt me wel leuk, maar zou het ook graag afwisselen met nu-jazz / pop en evt. klezmer, als je dat leuk lijkt..
    En hoe vaak zou je willen spelen? Ik zou evt. wel 1x in de 3 weken / maand naar Hilversum kunnen komen om een paar uurtjes te spelen..
    Er hebben al veel violisten op deze thread gereageerd, maar we hebben iig nog een cello nodig, en misschien pianist? (of hoort dat niet in een kwartet? :p kunnen we t ook 'band' noemen, misschien kunnen we ook nog wel een percussionist en gitarist vinden.. haha)

    Mail me maar als t je leuk lijkt!

    Groetjes, Zsuzs
     
  14. Mart

    Mart

    Lid geworden:
    19 jan 2009
    Berichten:
    2
    Hoi NoName#2 en Zsuszi,

    Dat komt mooi uit, toevallig speel ik ook gitaar waarvan ook wel weer wat jazz. Ook ken ik nog een goede percussionist en een celliste. 1e viool spelen vind ik prima, dat moest ik ook altijd van m'n lerares.
    Ik weet alleen niet of 1x per drie weken voldoende is om een beetje lekker repertoire op te bouwen, ik vind het wel belangrijk dat we naar een goed niveau toe werken zodat we ook kunnen treden.
    M'n electrische viool heb ik uit elkaar gehaald, ik kon niet wennen aan die verschikkelijke synthetische stem.

    O ja, ik heb ook al een band waarin ik viool speel, we spelen rustige luistermuziek, een beetje zigeuner en wat folk, voornamelijk eigen composities en wat improvisaties rond een thema.
    Misschien weet ik nog een harpist, dat schijnt echt super te klinken in combinatie met viool. In ieder geval nog een pianist die waarschijnlijk ook wel wil.
    Laten we het gewoon eens proberen samen en vanaf daar verder outbouwen.

    Groetjes,

    Mart
     
  15. Zsuzsi

    Zsuzsi Zsuzsika

    Lid geworden:
    11 apr 2008
    Berichten:
    15
    Hee, dat klinkt geweldig!!!

    Ik heb ook nog een electrische viool, maar een hele goedkope, dus waarschijnlijk niet zo'n goede kwaliteit (ik weet t niet, heb geen vergelijkingsmateriaal..).
    Maar laten we inderdaad eens kennis maken. Ik weet niet of NoName#2 per sé alleen klassiek wil doen, maar ik ben wel geïnteresseerd een breder repertoire op te bouwen (kern-termen: Nuspirit Helsinki, Shantel, Mika ;-) ofzo..).

    Zullen we de conversatie over de mail voortzetten en proberen een kennismakings-afspraak te maken?

    En dan kunnen we bijv. afwissselend in Amsterdam en Hilversum spelen.
    En optreden klinkt helemaal goed!! ;-)

    Groeten,
    Zsuzsika
     
  16. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Klinkt goed, jongens, via een andere site heb ik weer twee violisten gevonden, dus ik denk dat we wel wat uitgebreiders kunnen doen dan een kwartet.

    Ik ben klassiek geschoold, maar speel ook wel Klezmer en vind dat erg leuk. Het lijkt me wel wat om het afwisselend te doen.

    Misschien moeten we via een mail discussie eens met elkaar gaan praten wat we willen, maar denk dat het belangrijkste is om met elkaar te gaan spelen.

    Wat betreft oefenen zou ik toch wel minimaal eens in de twee weken af willen spreken in de regio Amsterdam/Hilversum/Utrecht/Amersfoort.

    Mocht de band echt wat groter worden, dan heb ik tegenover mijn huis een buurtcentrum waar je voor € 15 per avond een zaaltje kunt huren. Het is vrijstaand, dus onbeperkt herrie maken eventueel. Als we deze kosten delen zijn we per avond hooguit € 3 per persoon kwijt. Dat is best te doen.

    Voor wie wat elektrische viool betreft geen goede apparatuur heeft: ik heb zo tien professionele elektrische violen liggen, dus dat is geen probleem, wil ik best even uitlenen op zo'n avond. Versterkers heb ik ook ruimschoots.

    Kortom: verschillende stijlen muziek, samenstelling is ook flexibel, oefenen eens in de twee weken op wisselende locaties (hoeft niet elke twee weken met zelfde samenstelling, mensen die eens in de maand willen zijn daar ook vrij in).

    Wie geïnteresseerd is om mee te doen, mail mij even (als je dat nog niet hebt gedaan), dan zal ik naar iedereen een e-maildiscussie starten.

    Groetjes,

    NoName#2
     
  17. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Trouwens... of je nu barokviool, gewone viool of elektrische viool speelt, je bent welkom.
     
  18. majoti

    majoti

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    2
    Ad Sunrise:
    Bent u nog steeds op zoek naar een kwartet. We zijn een 1 jarig bestaand kwartet waarvan de altvioliste ons kortelings verlaten heeft omwille van een familiale situatie. We repeteren wisselend bij iemand thuis (Vlaams Brabant, Antwerpen).
     
  19. Pipi

    Pipi

    Lid geworden:
    28 feb 2011
    Berichten:
    9
    Hoi kwartet-spelers in spe.

    Ik verblijf ook in Amsterdam en speel cello, als we niet te hard van stapel lopen met het niveau dan lijkt me het erg leuk om eens wat samen te spelen.
    Ook duetjes.
    In de wintermaanden heb ik ook evt plek om te spelen aan boord.

    Neeltje
     
  20. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Sunrise heeft nooit naar een kwartet gezocht, maar ging enkel in op de wijze van formuleren van de vraag. Zie:

     

Deel Deze Pagina