Altvioolduetten

Discussie in 'Altviool' gestart door Teun de Groot, 5 feb 2016.

  1. Teun de Groot

    Teun de Groot

    Lid geworden:
    5 feb 2016
    Berichten:
    1
    Hallo allemaal,

    Ik ben nieuw hier. Ik ben 12 jaar en speel altviool. Ik heb binnenkort open podium op mijn school. Dan ga ik met iemand anders die altviool speelt wat spelen. Dus we zoeken iets wat niet te moeilijk is en leuk is om naar te luisteren.

    Groetjes
     
  2. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Welkom Teun, leuk dat je ons als jongere hebt gevonden!
    Jouw vraag hoort eigenlijk meer tuis onder de rubriek Spel, ik vraag wel even om hem over te plaatsen.
     
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Wat een leuk plan, Teun! Goed idee om ons naar een stukje te vragen dat niet te moeilijk is en leuk om naar te luisteren! Altviool is een prachtig instrument, maar er zijn veel minder mensen die altviool spelen.

    Er bestaat een website met gratis bladmuziek, ook voor korte stukken, ingedeeld naar niveau en muziekstijl en natuurlijk per instrument. Deze: http://www.8notes.com/viola_duet/sheet_music/
    Zo'n stukje als "Agent in Egypt" (van David Bruce) is lekker maar 1 blz. en met een beetje geheimzinnig sfeertje, kun je al leuk scoren. Of een vrolijk stukje van Mozart, ofzo.
    Je kunt ook nog elke dag een paar van die stukjes gratis laten klinken (niet de mooiste klanken krijg je dan, maar wel een beetje een idee) en dat helpt wel bij het uitzoeken.

    Zelf pluk ik graag wat voor cello-viool wat van deze site.

    Veel succes met zoeken, en vooral daarna met spelen!:)
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Ben benieuwd: zou Teun al een stukje ergens gevonden hebben? En heeft hij zijn open podium optreden intussen al gehad? En hoe ging het?
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Teun is dit Forum al weer vergeten, denk ik. Of toch niet?
    Afwachten maar.......
     
  6. zapling

    zapling

    Lid geworden:
    5 okt 2012
    Berichten:
    303
    Joachim Johow heeft mooie composities. Gratis te downloaden op www.violump.de

    Thanks to JS Bach is een van mijn favorieten. En Regard à 2.
     
  7. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Heey, leuk, dank je wel voor deze site van Joachim Johow. Die heeft zeker mooi gecomponeerd en bewerkt!
    Met ons gemengde ensemble hebben we Parpar gespeeld (zie zijn parpar project: hierin heeft hij Parpar voor diverse bezettingen mogelijk gemaakt). Een mooi stuk ook om mooi vloeiend legato mee te oefenen!
     
    zapling vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina