Altvioolles Houten of omgeving

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door Elman, 1 apr 2010.

  1. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    704
    Hallo,

    Ik zou na een paar jaar pauze wel weer (eens in de paar weken) altvioolles willen in Houten of omgeving (zie dat maar eens te googelen: houten, altviool :p ).

    Even wat gegevens:
    - ben nu 31
    - op mn 16e voor het eerst een viool live gehoord
    - op mn 17e, na een jaar zeuren, op vioolles gegaan
    - Na een jaar of 4 (?) overgestapt op altviool (de e-snaar werd met met positiespel echt te erg).
    - Na circa 2 jaar altvioolles een jaar contrabas gespeeld.
    - Toen even een jaar niks en daarna contact opgenomen met mn eerste viooldocent of ik priveles bij hem kon krijgen. Hij was inmiddels geen docent meer maar werkte bij een adviesbureau en hij woonde in de plaats waar ik toen werkte. Hij vond het heel leuk dus daar een jaar of twee nog (goed) altvioolles gehad
    - Ivm trouwen en andere baan verhuisd dus einde lessen.
    - Bedoeling was om in Houten nieuwe docent(e) te zoeken. Maar dat voornemen is inmiddels zo'n 4 jaar oud.....

    Vier jaar geleden bezig met de 1ste cellosuite van Bach en duet viool/altviool van Mozart. Dat is dus nu aardig weggezakt.
     
  2. mela93

    mela93 Melanie

    Lid geworden:
    1 mei 2008
    Berichten:
    144
    De muziekschool in Houten geeft altvioolles:
    http://www.muziekschoolhouten.nl/
     
  3. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    704
    Die heb ik ook gezien ja. Maar gaat uit van elke week les en daar betaal je dan een jaarbedrag voor. Ik wil bijv. maar eens in de twee weken les en gewoon per les betalen.
    Maar ik zou een keer kunnen mailen met de vraag of het mogelijk is natuurlijk.

    Er is een Nederlands strijkkwartet waarvan ide altvioliste in Houten woont. Zij is uit het kwartet gestapt (ivm moederschap geloof ik) en zou wellicht priveles kunnen geven. Weet alleen de naam van het kwartet niet meer.
     
  4. koffienee1

    koffienee1

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    298
    In Utrecht is een conservatorium; d'r is daar vast wel een gevorderde student die jou wil lesgeven
     
  5. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    704
    Zaterdag bij open dag muziekschool geweest. Kan ik altvioolles nemen maar zit je erg vast aan bijv. eens in de twee weken een uur. Kan weinig geschoven worden. Kan ook pas in september beginnen Heb liever eens in de 3 weken les, maar dat kan dan weer niet.

    Tijden terug kwam ik een oude advertentie tegen waarin iemand in Houten (alt)vioolles aanbod. Toen ik deze dame in google gooide bleek zij altvioliste te zijn in een strijkkwartet (op de cd-opnamen, op de website bleek er inmiddels een nieuwe altiste te zijn) Heb op die oude advertentie gereageerd maar nooit reactie gehad.

    Ben nu druk aan het zoek naar dat strijkkwartet (bestaande uit allemaal dames volgens mij). Wellicht dat zij kunnen zeggen of hun ex-collega priveles geeft.

    Ik denk dat het dit kwartet is http://www.jenufakwartet.nl/ Mij stond namelijk bij een cd-opname met Dvorak. Dat hebben zij gedaan.
     
  6. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    704
    Zo, bijna 7 jaar verder sinds de start van dit topic. Maar afgelopen zaterdag mn eerste vioolles gehad sinds een jaar of 12.

    In de nieuwsbrief van de lagere school bood een moeder vioolles aan. Dat aanbod heb ik aangegrepen. Ze volgt momenteel een master barokviool in Nederland en heeft in Zuid-Koreca conservatorium (moderne) viool gedaan en daar enkele jaren in een symfonie orkest gespeeld.

    Ik speel eigenlijk altviool maar een altviooldocent is nauwelijks te vinden. Probleem met altviool is dat ik thuis niet zomaar met de kinderen meespel. Daarom maar vioolles (is beter dan niks) op mn goedkope studieviool. Als het bevalt wellicht de altviool inruilen voor een goede viool.
     
    Deanone vindt dit leuk.
  7. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Ik ben benieuwd of de e-snaar je nu wel bevalt. Anders wat verschillende merken snaren proberen?
     
  8. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    704
    Speel de laatste maanden al viool. Een fan van de e-snaar zal ik niet worden maar het is goed te doen (speel vaak met een demper). Moet alleen nieuwe kam laten plaatsen en wil dan gelijk andere snaren er op maar vioolbouwer die ik mailde kon door omstandigheden niet. Andere vioolbouwer vraagt 80 euro voor een andere kam.
     
  9. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Toch blijft het probleem mij een beetje verbazen. Je kunt toch de g-sleutel lezen? Dan doe je op de alt toch alsof het een gewone viool is, alleen heb je lekker wel naar beneden nog wat meer bereik dan een viool. Dat kun je dus doen als alle partijen in g-sleutel staan.
    Ik snap wel dat je met een altviool uiteindelijk niet ontkomt aan het leren lezen van de altsleutel en dat is toch echt iets van geduld met jezelf hebben.
    Maar goed, je bent nu lekker weer aan de viool gegaan en dat heeft zeker zijn voordelen! Succes ermee en vooral veel speelplezier met je gezin!
     

Deel Deze Pagina