amateurconcertjes van mij

Discussie in 'Concerten en uitvoeringen' gestart door Henri Vieuxtemps, 10 mrt 2009.

  1. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Ik speel dit half jaar in 4 orkesten concerten 2 x 2e viool en 2 keer 1e viool. M'n baas had het al gekscherend ober vioolstress.
    Van 1 orkest in Leiden zijn voor het dubbelvioolconcert van Holst (van de Planets) nog geen solisten en het is al 18 april, dus zien of het allemaal doorgaat.
    Helaas overlappen 2 concerten, dus heb ik 1 concert geschrapt van een Gronings orkest. Je kan moeilijk op 2 plekken tegelijkertijd zijn. Daar is een ballet bij (net als bij het 1e concert. Bij het 2e concert in Groningen was te weinig ruimte). Maakte wel indruk op mij de repetitie afgelopen zaterdag in Groningen. Al die jonge meisjes + 2 jongens die een dans hebben ingestudeerd op onze Stravinskymuziek. ipv met de cd nu met orkest, maar ze misten wel een hoorn die er niet was, waardoor ze accenten misten, waarop ze bepaalde dansbewegingen maakten.
    Misschien kunnen jullie toevallig, is het programma de moeite waard en wonen jullie in de buurt. Dan kom ik die forumleden misschien eens tegen in het echt? Ik zit weer teveel te internetten en moet weer hard op m'n Stravinsky studeren. Wat een moeilijke ritmes. Je blijft telfouten maken.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Het ballet gemaakt voor ons orkest (zie boven rooie flyer) staat nu op Youtube bij de eerste voorstelling is Assen. Het orkest is te zien in het donker van 3.50 tot 4.06 , verder de dansers.Verschrikkelijk moeilijke syncopische muziek met moeilijke rusten en maatwisselingen en je blijft telfouten maken, maar uiteindelijk lukte de dans erop toch. Bij een zaterdagrepetitie ervoor bleek een strak tempo belangrijk voor de dansers (we gingen een bepaald gedeelte vertragen ten opzichte van de cd) en ze miste de 1e hoorn, die er niet was, waar ze auditief accentensteun aan hadden.
    Ik heb in orkesten pianistconcerten, celloconcerten, contrabasconcerten, klarinetconcerten, vioolconcerten gespeeld en 1 keer een operette (Lustige Witwe van Franz Lehar), maar nog nooit een ballet:

    Zondag nog een herhaling in Zuid-Laren, maar dat mis ik, want een concert van een ander orkest met ""de Planeten" van Holst.
    Hier nog een Yutube van hetzelfde symfonie in C deel van Stravinsky in de balletschool met de professionele cd:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  3. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Dubbelvioolconcert Holst. Hoor je nooit in de concertzaal. Speel ik ook:
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina