Andre Rieu in de Arena op 13 juni 2011

Discussie in 'Concerten en uitvoeringen' gestart door Henri Vieuxtemps, 2 jul 2011.

  1. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    De grote show van Rieu gezien in de Arena, omdat z'n septembervoorstelling vorig jaar door ziekte niet doorging. Nagebouwd Schoenbrunnkasteel, Weense baldansers en -ijsdansers, fonteinen, 650 Fanfareblazers, gastoptreden van Jan Smit, doedelzakspelers, balonnen, vuurwerk en naast walsen werd er Piu Jesu, Ben Hur en zelfs Resphigi gespeeld. Veel rolstoelen aan de kant van het middenterrein en naast mij zat een bejaarde man met z'n stok met de muziek mee te tikken. Qua leeftijd Concertgebouwpubliek, maar iets breder publiek. Toch wel gaaf dat iemand met een viool zo'n voetbalstadion kan vullen + nog 2 dagen voor Postcodeloterijwinnaars. Dit hebben jullie dan allemaal gemist:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.277
    Homepage:
    Ik weet niet of ik het allemaal gemist heb, volgens mij niet. Het succesvolle concept is mij bekend en in die zin is André een groot entertainer. Maar een topviolist heb ik het nooit gevonden en dat zal hij ook nooit worden ook al speelt hij op een nep-Stradivarius (bovenblad is niet origineel). Doet mij altijd denken aan de fluitiste Berdien Stenberg, die had op een zeker moment ook een formule gevonden voor een gat in de 'markt'. Na verloop van tijd is het publiek het zat en moet ze er uit nood wel mee stoppen: er komt niemand meer op af, men weet het nu wel. (Ze is best goed terecht gekomen als wethouder in Almere).
    Het valt me trouwens best mee hoe lang André nog aan de weg timmert. Dat komt misschien doordat er zo veel show omheen zit en dat het niet alleen gemakkelijk in het gehoor liggende deunen zijn, waar een ieder al gauw gaat 'inhaken', maar ook diverse soorten andere instrumenten. Als ik dat inhaken zie gebeuren dan is het meteen: mij niet gezien.
     
  3. degrootzanna

    degrootzanna

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    1
    De concertreeks van André Rieu is bijna uitverkocht. Tickets voor Andre Rieu zijn momenteel alleen nog hier te koop: http://www.rang1tickets.nl/andre-rieu-tickets
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.277
    Homepage:
    De reeks van 2011? Nou gelukkig dat het is gelukt!

    Of gaat het om die van 2012? Vermeld dat er dan even bij, want dit is mij te vaag! :/
     

Deel Deze Pagina