Andre Rieu in de Donald Duck

Discussie in 'Boeken en publicaties' gestart door Geert, 15 jul 2014.

  1. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Daar heb je goed aan gedaan!
     
  2. marjet

    marjet

    Lid geworden:
    5 feb 2011
    Berichten:
    285
    ukelele!
     
  3. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Jaaaa, we gaan een bandje starten!
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Kunnen jullie nog triangels:rolleyes: gebruiken?
     
    zapling vindt dit leuk.
  5. Emmie

    Emmie

    Lid geworden:
    24 jun 2015
    Berichten:
    47
    Fantastisch, deze post! Ik heb de DD instrumententest ook gedaan, en raad eens....
    6-10 punten:
    Voor je moeder strijken, wil je af en toe best… maar je strijkt veel liever met een muziekinstrument. Jij hebt echt iets met snaren! Uit jouw antwoorden is wetenschappelijk bewezen dat het instrument ukelele het best bij jou past! Maar viool, cello, contrabas, gitaar en harp vallen ook in jouw muziekstraatje!


    Toch het juiste instrument gekozen :D
     
    zapling vindt dit leuk.
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Ik heb die quiz eens even nader bestudeerd om er achter te komen of er enige logica in het resultaat zit. Echter, om alle mogelijke combinaties (6 vragen met bij iedere vraag 3 mogelijke antwoorden levert 3^6 = 729 combinaties op) te onderzoeken ging me te ver. Ik ben er wel achter dat wanneer je Ukelele als eerste resultaat krijgt je tevens geschikt geacht wordt om viool, cello of contrabas te gaan spelen.
    Het lijkt er op dat een antwoord b voor vraag twee er bij moet zitten om een Ukelele te genereren als eindresultaat. Het blijkt ook dat met de Ukelele als resultaat je altijd zit met een score van 6 - 10 punten. Een hogere score levert een Triangel op.
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Met al die triangels en slechts een enkel strijkinstrument, moet er toch iets beters zijn?
    Dus even zoeken en dan vind ik dit . Is op initiatief van het Prinses Christina Concours, nou dan zullen er heel wat meer strijkers uit komen. Of juist niet?

    Het is me na drie keer invullen gelukt er viool en/of cello uit te krijgen (snaren staat er dan als resultaat). Ik vind deze quiz ook helemaal niks. Valt me zwaar tegen.
     
  8. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Ik houd niet van werkstukken maken, dus is cello volgens de test niet het meest geschikte instrument :( Als ik die vraag anders beantwoord, is snaren wel het resultaat :confused: Gelukkig hoef ik bij celloles nooit een werkstuk te schrijven :)
     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Kwam ik tegen:

    Strijkinstrumenten: viool, altviool, cello en bas
    De viool, altviool, cello en contrabas rekenen we tot de strijkinstrumenten.

    De opvallendste eigenschap van strijkers is introversie. Dit komt uit diverse onderzoeken naar voren. Mensen die met plezier een strijkinstrument bespelen, zijn vaak meegaande karakters die graag meespelen in ensembles en orkesten. Het plezier van het spelen in een groep zonder alle stress van moeten spelen van geregeld te moeten soleren, maakt dat sommige mensen zich tot de strijkinstrumenten voelen aangetrokken. Wel zijn strijkers doorgaans wat afstandelijk en op zichzelf. Ze studeren hard en gedisciplineerd. Dit is nodig omdat het maken van vorderingen op strijkinstrumenten zijn tijd nodig heeft.

    Zo zijn er ook classificaties voor de andere (blaas)instrumenten.

    Bron: http://muziek-en-film.infonu.nl/instrumenten/85070-muziekinstrument-en-persoonlijkheid.html
     

Deel Deze Pagina