Approach of the Derelict Research Station

Discussie in 'Eigen werk' gestart door Joost van Dongen, 15 feb 2020.

  1. Joost van Dongen

    Joost van Dongen

    Lid geworden:
    22 okt 2017
    Berichten:
    40
    Homepage:
    Ik heb een nieuw liedje af! Het heet "Approach Of The Derelict Research Station" en dit is het eerste nummer dat ik release met de stem van Chris Einspahr erbij. Op mijn aankomende album is hij de verteller van het overkoepelende verhaal en dit is daar een stukje van.

    Ik had bij dit nummer veel lol met het spelen van een zo gestoord mogelijke cello solo, helemaal aan het eind van het nummer. Lekker herrie improviseren! In de sfeer van het nummer is dat goed uitgepakt, denk ik. Daarnaast bevat het einde van het nummer een boel samples van ontploffingen en alarmen en zo, passend bij het verhaal dat hier wordt verteld.



    Voor wie het leuk vindt om ook lekker herrie te maken: de bladmuziek is te vinden op http://music.joostvandongen.com/, inclusief een MP3 van het nummer zonder de cello, om mee mee te spelen.

    Ik hoop dat jullie deze leuk vinden! :)
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.276
    Homepage:
    Heet het echt "derelict"? Moet het niet zijn "redirected"? Dan kan ik me nog een ruimtelab voorstellen welke in een andere baan gebracht is.
    Ik vind deze compositie eerder een geschikte achtergrondmuziek voor een futuristische film dan een zelfstandig luisterstuk. Je noemt de cellopartij een zo gestoord mogelijke, maar dat vind ik reuze meevallen. Ik heb ze wel eens beter gehoord Joost, maar dat blijft altijd een persoonlijke zaak. Je moet doen wat jou het beste lijkt. Het is jouw compositie.
     
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Nou, ik wel! Mooie combinatie van muziek met ingesproken tekst en de illustratie. Mooie basis misschien ook voor een spannende game?Voor lekker tekeer gaan op je cello biedt het inderdaad ook alle ruimte aan 't eind.
     

Deel Deze Pagina