Baaldagje

Discussie in 'Cello' gestart door ie Bie, 10 dec 2018.

  1. ie Bie

    ie Bie

    Lid geworden:
    26 nov 2018
    Berichten:
    232
    Dit weekend flink verkouden geweest, ik snotter, nies en hoest nog behoorlijk. Gisteren niet kunnen spelen en vandaag lijkt alles zooooo de soep in te draaien
    Mijn rechterhand lijkt de laatste tijd z’n greep op de strijkstok te missen en schuift stiekem altijd op naar links. De gluiperd!
    Te bedenken dat ik zo flink heb gewerkt aan mijn etudes van Dotzauer en dat vandaag zomaar een prutdag is.
    Hopelijk trekt het morgen in de les toch ergen op, al dat werk...
    Dat moest ik even van mij afschrijven.
    O, positief: mijn toon is een stuk gebeterd! Nu nog dat hand stilhouden. En wat concentratie terugvinden.
    Ik ga nog wat zielig in de zetel hangen met mijn doosje Kleenex
     
  2. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Ach, beterschap. Dipjes hebben we allemaal. En het is helemaal niet erg om een dagje over te slaan omdat je ziek bent. Je zit niet op school!
    Ikzelf heb 3 weken terug een week niet gespeeld omdat mijn schoonmoeder overleed. Wat heeft het zin om jezelf dat kwalijk te nemen?
    En dan nu al Dotzauer...ok ze beginnen gemakkelijk maar worden snel lastiger. Dat is vragen om vastlopen.
    Wil niet te vlug en wees niet teleurgesteld; alle goede dingen komen langzaam! Als je te hoge eisen aan jezelf stelt, stel je jezelf snel teleur en dat is enorm slecht voor je zelfbeeld.
    Stel jezelf altijd haalbare doelen, dan blijft het leuk. Geldt voor alle dingen, of het nu cellospelen, sporten of een goed eetpatroon is!
     
  3. ie Bie

    ie Bie

    Lid geworden:
    26 nov 2018
    Berichten:
    232
    Sterkte met je verlies :(

    Het zijn de doelen van mijn leraar ;)
    Ik speelde eerst uit de methode van Dotzauer, nu uit de 113 etudes. Woensdag zag ik er geen beginnen aan maar dan heb ik mijn partituren bij mij genomen en met een pen bij de hand alles gelezen. Enkele vingerzettingen genoteerd (de routine om dat op zicht te doen, moet nog komen), positiewisselingen aangeduid (ook hier nog nul automatisme, dus hulpmiddeltje) en dan pizzicato mijn linkerhand ingestudeerd. Scheelt een hoop geklingel!
    Donderdag kon ik dan met strijkstok oefen zonder teveel te stuntelen.
    Het komt allemaal goed maar moest even dat frustratiemomentje van mij afschrijven :)
     
  4. ie Bie

    ie Bie

    Lid geworden:
    26 nov 2018
    Berichten:
    232
    Als ik naar je avatar kijk, besef ik weer dat ik veel “breder” moet spelen, veel vrijer. Dat is zo mooi aan cello...
     
  5. ie Bie

    ie Bie

    Lid geworden:
    26 nov 2018
    Berichten:
    232
    Baaldagje voorbij, goed dagje vandaag :)
    Zelfs mijn man kwam zeggen dat mijn vioolspel echt goed begint te gaan. Duh... Nu ja, hij noemt mijn cello toch al geen toeter meer :D
    En omdat het examenperiode is en veel leerlingen dan niet naar de les gaan, krijg ik vandaag 45 min les <3
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Dan moet je hem maar eens uitleggen wat het verschil is tussen een viool en een cello.
     
  7. ie Bie

    ie Bie

    Lid geworden:
    26 nov 2018
    Berichten:
    232
    Hij zou dat moeten weten, hij leerde mij kennen als violiste
     
  8. marijke

    marijke

    Lid geworden:
    23 nov 2018
    Berichten:
    96
    Hihi... Slip of the tongue :)

    Ach ja, mijn schoonmoeder vroeg me of ik wel zeker was toen ik zegde dat een cello een strijk instrument is en geen blaas instrument ...
     
  9. ie Bie

    ie Bie

    Lid geworden:
    26 nov 2018
    Berichten:
    232
    Ooooo :D:D:D
    En heb je er toen even op geblazen om toch zeker te zijn? Hihi
     

Deel Deze Pagina