Bach: prelude in de Metro

Discussie in 'Concerten en uitvoeringen' gestart door jis77, 17 okt 2016.

  1. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Is van een tijd geleden, maar vind hem wel leuk.

     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2016
    marloes s en Nikin vinden dit leuk.
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Als je zo'n batterij uitstekende cellisten in je orkest hebt zitten ben je rijkelijk gezegend.
    Het zijn er wel een stuk of 40 (?) dat is misschien wat teveel voor een orkest, maar toch....
     
    jis77 vindt dit leuk.
  3. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Blijft een leuk filmpje. Ik dacht even dat ik hem hier laatst ook gepost had, maar dat bleek toch "elders" te zijn, samen met een paar andere uitvoeringen...
     
    jis77 vindt dit leuk.
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Als cellisten kun je ook zelf een strijkorkest vormen en ook dan is het best een groot orkest. Dankzij het grote toonbereik van de cello hoeven de celli allerminst unisono te spelen.
    Voor cello-orkest is natuurlijk ook allang gecomponeerd/bewerkt:http://www.johnstone-music.com/portada/transcriptions/4/multi-cellos-orchestra-of-cellos/

    Mij lijkt het ook grappig om in een trein met zoveel cellisten te spelen. Als een soort flashmob: bij elk station sluiten zich cellisten aan die meespelen, totdat Amsterdam-C is bereikt. Zou een stunt kunnen zijn in aanloop naar de CelloBiënnale.
     
    marloes s en Nikin vinden dit leuk.
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    In de Metro-trein zélf heb ik het nog nooit gezien zoals op dat filmpje.
    Toen ik een keer Parijs bezocht heb ik met volle verbazing geluisterd en gekeken naar prachtige uitvoeringen van strijkkwartetten in de catacomben van de Metro. Dan zoeken ze een plek uit waar het niet zo afschuwelijk waait. Het klinkt door al die massieve steen en beton fantastisch. Het zijn vaak conservatoriumstudenten die op die manier een paar Eurootjes binnen krijgen. Maar spelen konden ze!
     
    jis77 vindt dit leuk.
  6. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Toch beter opletten waar je instapt:p;)
    En inderdaad, als je in Parijs geen zin hebt concertkaartjes te kopen, ga je een avondje doorbrengen in de catacomben van de metro. Goeie kans dat je een mooi kamer (=catacombe)muziekconcertje krijgt. Heb je alleen een metrokaartje aan besteed! (en wat fooi voor de spelers).
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    O, ik praat over de jaren van de vorige eeuw, ik denk 1980 of zo. Misschien dat het er tegenwoordig wel heel anders toe gaat. Kan best zijn. Heb toen ook de octobas gezien in het museum van het Conservatoire de Paris.
     
  8. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    In 2008 hoorde ik ook nog muziek in de metro! 't Wordt tijd dat ik weer eens ga!:)
     

Deel Deze Pagina