beginnend pianist gezocht!

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door virtando, 24 feb 2008.

  1. virtando

    virtando

    Lid geworden:
    24 feb 2008
    Berichten:
    13
    Ik ben een beginnend violist ( 11 weken les gehad) en zoek iemand in Zuid-Holland de regio krimpenerwaard om mee te oefenen.
    Mag ook wel een gevorderde piantist zijn!!!
     
  2. Arjo

    Arjo Arjo Heikamp

    Lid geworden:
    9 mrt 2008
    Berichten:
    34
    Homepage:
    Nou vooruit, nog een reactie dan maar, alhoewel geen aanbod.
    Ik ben veel meer pianist dan violist, en afgezien van het feit dat ik viool veel leuker vindt dan piano en een viool wat gemakkelijker vast te houden is dan een piano zijn er niet zo veel redenen te bedenken waarom ik me niet gewoon bij de toetsen zou houden...
    Maar toch, ook violist dus.

    Wil je wel een tip geven: als je een pianist zou kunnen vinden die niet helemaal meer onder de noemer beginner valt, dan ben je denk ik beter af. Zo ongeveer alle beginboekjes voor viool met pianobegeleiding die ik in de loop van de tijd voorbij heb zien komen, bevatten een pianopartij die pianobeginners gewoon nog niet kunnen spelen. Ze zijn blijkbaar geschreven om het totaal van eenvoudig vioolspel en pianospel toch nog flink op te leuken. Niets mis mee, dus maar de beginnende pianist kan je denk ik niet echt helpen.

    Arjo
     
  3. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Als je lid wordt van Huismuziek, dan
    kan je gebruik maken van hun spelerscontactbank. Daar zitten ook pianisten in van allerlei niveau. Er is er vast wel een in jouw regio. Succes. :)
     
  4. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Zijn boeken als Stepping Stone en Waggon Wheels niet leuk om te beginnen met samenspel?
     
  5. Arjo

    Arjo Arjo Heikamp

    Lid geworden:
    9 mrt 2008
    Berichten:
    34
    Homepage:
    Stepping Stones en Waggon Wheels: ja hartstikke leuk. Alleen wat ik bedoelde is, dat iemand die een paar maanden viool speelt daar een stuk beter mee uit de voeten kan dan iemand die een paar maanden piano speelt.

    De piano begeleiding is er m.i. op gericht om het totaal (ondanks de simpele vioolpartij) toch leuk en inspirerend te laten klinken. Dat valt voor iemand die kort piano speelt (uitgezonderd de geniale uitblinkers natuurlijk :) ) nog niet echt mee om te spelen.

    Arjo
     
  6. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Ja, daar heb je gelijk in, hoewel ik, nog nooit een pianoles gehad hebbende, de stepping stone/waggon wheels/fast forward stukken wel kon spelen.

    Het hoeft natuurlijk allemaal niet in megatempo, en misschien speel ik niet elk akoord volledig, maar voor de beginnende pianist is er best wat van te maken.

    Eigenlijk zouden idd boekjes uitgebracht moeten worden die echt gericht zijn op beginners en beginners (voor twee violen bestaan die boekjes wel, zie Zwartjes).
     
  7. virtando

    virtando

    Lid geworden:
    24 feb 2008
    Berichten:
    13
    Wat leuk dat ik antwoord krijg, ik ben zo gelukkig nu. :D Ik zal die tips zeker opvolgen en die boekje stepping stones en waggon wheels ben ik bijna klaar mee.
    Ik wil improviseren en evolueren.
    :cool:
     
  8. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Nu nog Fast Forward en Shooting Stars!
     
  9. Arjo

    Arjo Arjo Heikamp

    Lid geworden:
    9 mrt 2008
    Berichten:
    34
    Homepage:
    Alzo spreekt de juf
    :D :D ;)
     

Deel Deze Pagina