beginner.

Discussie in 'Cello' gestart door ef, 27 mrt 2011.

  1. ef

    ef

    Lid geworden:
    27 mrt 2011
    Berichten:
    2
    Hallo

    Ik speel al jaren gitaar en zou nu graag cello willen leren spelen.
    Het probleem is dat de prijzen mijn enorm afschrikken :|
    Stel dat ik het maar niets vind, dat het niet lukt, of dat het van korte duur is..

    Nu zag ik op marktplaats een winkel dat nieuwe cello's verkocht aan 200euro per stuk.
    Heeft iemand daar ervaring mee?
    Goed zullen ze niet zijn, maar is het om te oefenen een goed begin?
    Ik ben gitaar beginnen spelen op een goedkope rommel-gitaar, maar wel op een goede versterker dus klonk het nog cava.
    Maar cello is een ander verhaal.

    Wat raden jullie aan?

    Hier de link:
    http://www.hjmusic.nl/shop/Strijkinstrumenten/11672/Cello_Bruin.php
     
  2. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Hoi Ef,

    Aangezien een fatsoenlijke cello in de aanschaf inderdaad best duur is, is het in strijkersland heel normaal om eerst een instrument te huren.

    Ga dus op zoek naar een goede vioolbouwer bij jou in de buurt. Hier kun je een fatsoenlijke cello huren waar je mee kunt beginnen en als de vonk tussen jou en de cello overslaat kun je nog altijd over gaan tot de aanschaf van een cello.

    Ik zou zeker geen goedkope cello kopen want meestal is de kwaliteit dermate slecht dat je waarschijnlijk nooit verder gaat met het bespelen van een cello omdat het nooit mooi klinkt.

    Succes!
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage: