Boekenoogst 2006

Discussie in 'Boeken en publicaties' gestart door woodpecker, 7 dec 2006.

  1. woodpecker

    woodpecker

    Lid geworden:
    16 mei 2006
    Berichten:
    46
    (Dit bericht is door woodpecker bijgewerkt op 08/12/2006 om 09:05 uur)
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.345
    Homepage:
    @ Geerten,

    "..........Hebben jullie nog interessant lees- en kijkvoer gescoord dit jaar? Ik hoor het graag......."

    ik weet het niet zeker hoor, maar is 'scoren' niet wat anders? Heeft dat niet met drugs te maken of zeg ik nu iets heel stoms?
     
  3. Thorwald

    Thorwald

    Lid geworden:
    8 dec 2006
    Berichten:
    3
    Zo te zien is er hier een nieuwe trend ontstaan: het plaatsten van berichten, om ze daarna weer eraf te gooien. Kliergedrag dus. Jammer.
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.972
    Homepage:
    Ik roep de deelnemers aan het forum op inhoudelijk te reageren en niet steeds in discussie te gaan over woordgebruik en terminologie, tenzij dit met het onderwerp te maken heeft. Het bijwerken van berichten is m.i. bedoeld om fouten in de tekst te corrigeren en niet om hele berichten weg te halen. Het siert de deelnemers wanneer zij weloverwogen hun bijdragen plaatsen en gebruik maken van de voorbeeldknop alvorens op de verzendknop te klikken
     
  5. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
    Mijn boekenoogst:

    De boekenoogst voor mij is redelijk groot, hoewel het een aantal kleine boekwerkjes betreft.

    Van een gulle gever kreeg ik een drietal boekjes, ze zijn allemaal redelijk oud maar in prima staat.
    Boekje #1: Ik bouw violen, van de hand van Max Möller Jr
    Het is een boekje dat uit de Wekelijkse Studie reeks Stichting IVIO komt.
    Boekje #2: Over Violen van de hand van F.L. Wurfbain
    Boekje #3: Vioolbouw in Nederland van de Koninklijke Nederlandse Toonkunstenaars Vereniging
    Een mooi boekje dat eerst ingaat op de oude instrumenten en vervolgens de nieuwe vioolbouwers stuk voor stuk aan het woord laat.

    Vervolgens via marktplaats het boekwerkje Mens en viool van Jo Juda gekocht en vervolgens XYZ der Musiek van Caspar Höweler.

    En vorige maand werd een kleine wens verwezenlijkt toen het boekwerkje over Stradivarius uit de symponia reeks van Dirk Jan Balfoort in de bus viel.
    Tot voor kort heb ik het moeten lenen bij de bibliotheek, maar nu in bijna ongeschonden toestand in de kast.

    Ook de Nederlandse versie van Ivan Galamian’s boek “Principes van het vioolspel en het vioolonderwijs” is nu in mijn bezit. Zij het dat het om een in Wire-O gebonden kopie van het boek gaat.

    Ik mag dus zeker niet klagen als het om leesvoer gaat. Tel daarbij de informatie op ons forum, en ik kom de dag wel door.

    Remi
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.345
    Homepage:
    citaat Remi:

    ".........Vervolgens via marktplaats het boekwerkje Mens en viool van Jo Juda gekocht en vervolgens XYZ der Musiek van Casper Höweler. ........"


    Jo Juda:
    toen ik dat las moest ik denken aan de tijd dat ik als 7 jarig ventje vioolles had op de muziekschool in Groningen, aan de Sint Jansstraat, vlakbij de Martinitoren. Had de muziekschool een pamflet aan het raam met daarop de aankondiging van een concert van het GOV (Groninger Orkest Vereniging), met Jo Juda -die normaliter concertmeester was-als solist. In de Harmonie, Oude Kijk in 't Jatstraat. Wat een tijd geleden zeg.

    Dan "XYZ der Muziek", ja die hadden we ook op de HBS. Verplicht nummer. Ik heb hem nog steeds ergens in de boekenkast staan. Kijk, wat daar in staat is tijdloos, zeker wanneer je even vergeet dat er een paar solisten in staan die toen nog springlevend waren, maar nu niet meer onder ons zijn. De uitleg en waar een bepaalde opera of operette over gaat, het staat er allemaal in.
    Aan de andere kant, wie had toen kunnen weten, dat je zo'n boek ook weer niet nodig hebt, omdat nagenoeg alles wel via internet tot je gebracht kan worden. Het is vaak een kwestie van het juiste zoekcriterium met de goede zoekmachine en dan lukt het wel. Zelfs afbeeldingen met een geluidsfragment: het kan allemaal. En toch, zo'n boek, doe je niet weg. Waarom weet ik ook niet precies, heeft nostalgische waarde zegt men dan. Ja, zou heel goed kunnen.
     
  7. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
    Van Robbedoes nog even nagezonden gekregen,

    "Strijkinstrumenten vroeger en nu" van Louis Metz, gister mee in slaap gevallen (slecht voor je huwelijk).

    Ach, dergelijke boekwerkjes doe je idd niet weg.

    Remi
     

Deel Deze Pagina