Bond

Discussie in 'Beroemde solisten' gestart door MikkMouse, 26 mei 2005.

  1. MikkMouse

    MikkMouse

    Lid geworden:
    26 mei 2005
    Berichten:
    2
    Homepage:
    Kent/houd hier iemand van bond??? (Electrische violisten)

    [​IMG]
     
  2. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Ik wil niet onvriendelijk overkomen, maar...

    Ja, Natuurlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Je bedoeld dus "Bond", vier dames (mooie dames) die populaire muziek op de electrieke viool spelen.

    Jaaa, die ken ik wel (s) !

    Haylie Ecker, eerste violiste (o)

    Mijn favo is voorlopig nog Joshua Bell maar als ik zou mogen kiezen...

    De DVD van hun optreden in Londen is best mooi, op een gegeven moment gaan de electrieke (Yamaha's) weg een spelen ze een volgens mij Russisch stuk op normale instrumenten.

    Helemaal toppie

    Bij vragen over BOND, gewoon even bellen!

    Groetjes, Remi

    En natuurlijk kijken op http://www.bondmusic.net/musicbornindex.html

    even plakken:
    bond a long time coming…

    As early as 1980, at both ends of the earth, bond has begun. In Perth, Australia, a five-year-old Haylie Ecker has been given her first violin, and is displaying the kind of nimble-fingered virtuosity which will continue to astound tutors throughout her childhood. A couple of thousand miles across the coast, in Sydney, Tania Davis is being bribed with chewing gum and plastic farmyard animals to practice her first notes on both violin and piano. In Cardiff, Wales, Eos (pronounced Ay-os) is also toying with her first bow. While on the other side of the UK, in Hull, seven-year-old relative late-starter Gay-Yee Westerhoff is eyeing up the piano -- although as soon as she is big enough to hold it, she'll have switched to her favored cello.

    bond several years later…

    Laden with prestigious trophies picked up almost at will during their musical apprenticeships, the four sexy, sassy and spectacularly gifted young women have each begun to dream of a bigger prize - the re-invention of the classical string quartet. Introduced to each other by legendary concert promoter Mel Bush, the girls begin to share their vision: there will be no stiff bow ties or flowing, black dresses, and neither will the performers sit down in front of reams of sheet music at the mercy of a magisterial conductor. Instead, they will be a breath of complete fresh air - although classical in its instrumental make-up, the quartet will not be constrained by any existing genres or traditions. Symbolizing both their unity and the ambition of their musical aspirations, the four girls give themselves the collective name bond.

    bond begins recording a series of mostly original works (composed by, among others, Magnus Fiennes). Standard classical procedures go out of the window as the four brilliant performers enhance the compositions using both well-honed technical skills and innate flair. Their arrangements are laced with tinges of everything from trance and house music to salsa and traditional East European folk songs - the result is dramatic, compelling, sexy and sparklingly original.

    Signed by Decca, bond's mission is universal. Unconstrained by convention, appreciation of their music is international and ageless, requiring no prior knowledge of classical composers, no dress code and no old school snobbery. And as naturally talented and expertly trained performers, bond refine their onstage act behind closed doors, secretly becoming a breathtakingly charismatic live unit.

    The hit track "Victory" will reveal bond to the world. Written by prolific Croatian composer Tonci Juljic, "Victory" is a dramatic, explosive debut, featuring a unique combination of musical traces from all five continents. In the Fall of 2000, bond made their debut performance at the prestigious Royal Albert Hall in London.

    bond Stats

    Name: Haylie Ecker
    bond Skill: First Violin
    Age: 24
    Impressive Musical Pedigree: Holder of a first-class honors degree from the Guildhall School of Music and Drama, Haylie has already played around the world extensively as a soloist, and continues her classical violin career alongside playing with Bond.
    Superhero: Nigel Kennedy and Lakatos, the ultimate gypsy violinist
    bond Trivia: Loves surfing

    Name: Eos
    bond Skill: Second Violin
    Age: 24
    Impressive Musical Pedigree: Eos earned her degree from the Royal College of Music, and has played in front of several Heads of State, including the Queen and former Prime Ministers of Australia and Ireland.
    Superhero: Velvet Underground
    bond Trivia: Since graduation, Eos has mostly played with pop acts, including The Divine Comedy, Cocteau Twins, and Julian Cope, and has appeared in videos with Gabrielle and Mark Knopfler. She shares here birthday with Mozart. Eos means "nightingale" in Welsh.

    Name: Tania Davis
    bond Skill: Viola
    Age: 24
    Impressive Musical Pedigree: Holds a first-class Bachelor of Music honors degree from the Sydney Conservatorium, and has just gained the postgraduate diploma in performance with distinction from the Guildhall School of Music and Drama in London.
    Superhero: Maxim Vengerov
    bond Trivia: Appropriately, her name means "strength of ten" in Russian.

    Name: Gay-Yee Westeroff
    bond Skill: Cello
    Age: 28
    Impressive Musical Pedigree: Attended the Trinity College of Music in London.
    Superhero: Bassist Carol Kaye, who has played with artists such as Elvis, Burt Bacharach, Frank Sinatra, Shirley Bassey and Stevie Wonder.
    bond Trivia: Gay-Yee has played cello with artists such as Primal Scream, Spice Girls, Talvin Singh, Embrace, Sting, Bryan Adams and Barry Manilow, as well as being an accomplished bass player.

    Groetjes

    Remi


    (Dit bericht is door remi bijgewerkt op 27/05/2005 om 16:11 uur)
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    I like James Bond ;)
     
  4. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Als ik als man zou mogen ziezen tussen James en Haylie Ecker is de keuze heeeeeel snel gemaakt.

    James valt af.


    Remi
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Ja ik begrijp je snelle voorkeur Remi, maar eigenlijk bedoel ik de James Bond film(s) en niet zo zeer (als man zijnde ) de manspersoon James Bond. Ook in de Bond films komt toch aardig vrouwvolk voor, zodat daar wellicht ook nog wel iemand door jou zou worden verkozen(?)

    Frits
     
  6. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Jammer dat ik niet van JB films houd. Vrouwelijk schoon ten overvloed in dergelijke films, maar helaas niet voor mij.

    Niet dat de dames van BOND nou super de super de super violisten zijn. Maar ze hebben wel allamaal conservatorium be of gehaald en kunnen goed viool, alt en cello spelen.

    Zelf heb ik de DVD an het concert in Londen. Best een leuke DVD! Vooral de twee nummers (kismet en een Ruschisch nummer) die op "normale"instrumenten wordt gespeeld sprekenmij aan.
    De rest is net als bij onze Limlander... Andre R. gewoon entertainment, kassa en niet meer.

    En dan toch bewondering voor Haily E. Ja ze staat zo heerlijk met haar koppie te schudden als ze moet presteren.

    Remi
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Ik heb een aversie tegen musici die zo overdreven hun lichaam gebruiken tijdens het musiceren. Het wekt bij mij de indruk op, dat door die expressie ik moet zien dat er zo geweldig gespeeld wordt. Kan best zijn hoor, maar wanneer je de ogen sluit is het dan ook nog zo mooi als er gesuggereerd wordt? Ik wil graag horen dat het mooi is, niet zien. Dat is ook de grote truc bij programma’s als Idols: iemand met een mooi koppie en die nauwelijks of niet kan zingen gaat toch door. Wegens de uitstraling wordt er dan gezegd. Onzin natuurlijk: de jury heeft zich weer eens laten beetnemen.
     
  8. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    SB schreef
    Daar sluit ik me volledig bij aan. Op zijn Hollands gezegd hoef je niet met je kop te zwaaien om een instrument te bespelen en welke vorm van expressie in je (strijkje) muziek wilt stoppen.
    Soms zie je wel eens van die cellisten die heftig met hun hoofd heen en weer zitten te zwieppen (de zweetdruppels vliegen er van af).
    Nee ik ben er geen voorstander van om “te” expressief bezig te zijn, daarentegen heb ik bij mezelf bemerkt dat als ik met mijn kassie bezig ben ik best expressief bezig ben.

    Die ene keer, als ik een heel fragiele, breekbare klank, heel zacht aan haar wil onttrekken houd ik haar vast als of ze van porselein is, maar als ze mag knallen en door de kamer mag schallen, haar volle stem mag laten horen (we hebben het nog steeds over een viool dus) dan, dan lijkt dat kleine houten kastje ineens een kanon, en bespeel haar dan ook als een kanon.
    Ja ik ben expressief bezig met mijn instrument, hopelijk niet te overdreven.

    En terwijl ik dit schrijf realiseer ik me dat ik het natuurlijk over een viool heb.
    Aan welk ander instrument kun je een dergelijke terminologie toe kennen, dat kleine, amper 400 gram wegende instrument dat zo mooi kan klinken, zo complex is, zo moeilijk te bespelen, maar… eenmaal goed bespeeld… wonderschoon!!!!!!!!!!!!

    Remi

    BTW, het schudden met haar "koppie" valt best mee hoor, eigenlijk zie je gewoon dat ze staat te genieten.
     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Afgelopen vrijdag (of was het zaterdag?) zag ik Janine Jansen het vioolconcert in A van J.S. Bach spelen met een klein ensemble: Prinsengrachtconcert. Daar zat ze weer overdreven (dat vond ik tenminste) haar lichaam te gebruiken om te laten zien welk een expressie ze erop los liet. Dacht even of ze vergeten was voor het concert naar het toilet te gaan, maar dat zal toch wel niet.
    Later speelde ze een stuk met haar levenspartner die altviool speelde. Ik vond het een machtig stuk, geweldig zoals die knaap daar op die altviool speelde. En het gekke was, dat ze hier veel minder die overdreven bewegingen maakte. Haar partner deed daar trouwens al helemaal niet aan mee (speelde tevens de altpartij in het concert voor viool en orkest in A met voor mijn idee heel normale expressieve gedragingen). Misschien dat spelers elkaar beïnvloeden qua bewegingen?

    BTW: wie weet welk stuk ze speelden (duo voor viool-altviool van.......??? )


    Frits
     
  10. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Ik heb eventjes zitten spitten en heb het volgende gevonden:


    Hoofdgast dit jaar was violiste Janine Jansen. Ze gaf een prikkelend en afwisselend programma met haar barokensemble, het ensemble Triology en verschillende andere musici.

    Janine Jansen, viool
    Julian Rachlin, altviool
    Itamar Golan, piano

    Barokensemble:
    Candida Thompson, 1ste viool
    Jacobien Rozemond, 2de viool
    Maxim Rysanov, altviool
    Stacey Watton, contrabas
    Maarten Jansen, cello (haar broer)
    Jan Jansen, klavecimbel (haar vader)

    Triology:
    Daisy Jopling
    Aleksey Igudesman
    Tristan Schulze

    Programma:
    Locatelli: Introduttione IV
    Bach: Concert voor viool in a kl.t.
    Handel/Halvorsen: Passacaglia voor viool/ alt-viool
    Gluck: Melodie uit Orfeo ed Eurydice
    De Falla: Spaanse dans
    Shostakovich: Polka, Wals, Menuet
    Bartok: Roemeense dansen
    Igudesman/Istanbul/Schulze: 2 delen uit “one night in Amsterdam”
    Schulze: Melt down Nations


    Remi
     
  11. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Remi,

    ik had het kennelijk mis met m'n Julian Rachlin. Die speelde dus niet mee in het ensemble met de uitvoering van het vioolconcert in A van onze vriend Bach.
    In ieder geval had ie (Maxim Rysanov) geen 'capsones' zodat hij anderen niet kon aansteken met dat virus.
     
  12. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Om binnen dit topick maar even over te schakelen van de dames van Bond naar het Prinsengracht concert.

    Ik heb bijna het hele concert gezien. Janine kan heel mooi viool spelen, een niveau dat ik (misschien) nooit zal halen. Ik heb best zitten genieten maar toch had ik niet “dat” gevoel, het gevoel dat je zegt, ja dit is je van het.

    Vorig jaar heb ik de CD van Janine gekocht, de vier jaargetijden (quattro stagioni).
    Nou is het probleem dat ik c.a. vier tot vijf versies van de vier jaargetijden heb.
    De mooiste vindt ik nog steeds die van Menuhin met het Pools Kamerorkest.

    Met name “L ‘inverno” – Der winter (Largo) vindt ik Janine te gejaagd. In plaats van er een glooiend en voortschrijden geheel te spelen bevind ik me in eens op Renbaan Duindigt.
    L inverno, wordt in rap tempo afgehandeld, de metronoom op 144 of hoger en rennen maar.

    Dat gevoel had ik niet tijdens het prinsengracht concert anno 2005 maar toch ontbrak er een bepaald gevoel, een gevoel dat ik gek genoeg wel krijg als ik Joshua Bell hoor spelen.

    Misschien is het geen vergelijk, dat weet ik best, maar als ik b.v. Perlman hoor spelen (met zijn dikke en grote handen) dan lopen de rillingen over mijn rug. Als ik een Heifetz, Hora Staccato hoor spelen, is het zo precies, zo zuiver, geen noot fout, niet een.

    Ik wil niet zeggen dat Janine niet zuiver speelt, maar in haar spel mis ik iets.

    Als ik dan kijk naar het afgelopen Elisabeth Concours, en naar de finalisten…..

    Ik weet zijn naam niet, maar die jongen die heeft gewonnen, met zijn verbeten koppie, die Armeense Topper, heeft voorlopig wel gewonnen.
    Die jongen bezorgde me (ondanks zijn verbeten uitdrukking tijdens het spelen) wel rillingen.
    En dan te bedenken dat hij nog moet groeien, groeien en groeien.

    En dan ga ik in een hoekje zitten, zitten kijken, genieten en… jaloers zijn, jaloers maar op een positieve manier.


    Remi
     
  13. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Terug naar de dames van 'Electric Bond'. wanneer je een website van hen opent, zie je een viertal dames. Mijn eerste reactie is: 't heeft niet veel om 't lijf. M.a.w. het gaat er -zoals zo vaak in deze commerciële muziekwereld- om, de zaak te verkopen. Om dat te realiseren hoort daar kennelijk schaarse kleding en een heleboel make-up bij. Het accent wordt verschoven van 'luisteren naar' naar 'kijken naar'. De vraag rijst nu: wie laat zich hier nu beet nemen?
     
  14. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    IK

    Kom ik ook op terug, maar nu eerst eten en dan studeren (ik heb deze week heeeeel weinig tijd om te studeren, vandaar)

    Remi


    (Dit bericht is door remi bijgewerkt op 13/09/2005 om 19:39 uur)
     
  15. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Ik

    Ik laat me beetnemen.

    De dames van Bond hebben alle vier een conservatorium opleiding, niks op aan te merken.
    Ze spelen stuk voor stukgewoon heel goed viool, alt of cello. Niks mis mee.

    Probeer als violist eens een beetje aan de bak te komen en centjes te verdienen.
    Lukt jou niet likt mij niet.

    Tenzij je een leuke band van mooie vrouwen bij elkaar brengt die goed viool kunnen spelen, een show weg geven en kaartjes, cd’s en zo verkopen.

    Niks mis mee met de dames van BOND.

    Nee niet vergelijken met Perlman, Kreisler, Elman, Enesco, Grumiaux.
    Nee ook niet vergelijken met een Andre Relieu, die kan niet spelen.

    BOND, de dames is gewoon entertainment, gewoon lol

    Maar op het concert in londen speelde ze een of ander Russisch nummer op normale instrumenten. en dat was gewoonweg….mooi en meeslepend.

    Ze kunnen het best.

    Maak het niet te Bond

    Remi
     
  16. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Had André Rieu (want zo heet ie toch?) ook niet een conservatorium opleiding? En die kan niet spelen?
     
  17. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Sorry,

    Frits zou Frits niet zijn al hij niet messcherp zou zijn.

    Inderdaad weer een slip of the pen (toetsenbord in dit geval).
    Inderdaad Andre Rieu, zoon van Andre Rieu (SR).

    Het is best van mijn kant een heel groot beetje oneerlijk om te zeggen dat Andre JR niet kan spelen. Eerlijk gezegd weet ik niet eens of hij een conservatorium opleiding heeft.

    Zelf vind ik Andre R. een entertainer, een fantastisch artiest. Iemand die volle zalen trekt, iemand die volle stadions trekt. Zelf vind ik het prachtig dat ons aller Andre R. telkens weer volle zalen en stadions trekt en vooral de lichte klassieke muziek onder de aandacht weet te brengen. Werkelijk toppie!!!

    Echter tijdens niet een maar meerdere TV uitzendingen, en zelfs op DVD’s valt het mij telkens op dat onze ome Andre R. met een zeer grote regelmaat UIT de maat speelt.
    Speelt het orkest een afstreek dan zit ome Andre regelmatig in de op streek (of net anders om).
    Ook prachtig was een stukje “solo” waarbij de heer R. totaal niet mee speelde met de melodie die uit de luidsprekers kwam (en dat (be)merk je als beginnend violist (1e positie), en weer en weer.

    Dan zeg ik op mijn beurt dat de (eventuele) conservatorium opleiding, niet gratis was maar eigenlijk voor niets.

    Niet dat ik neerkijk op AR, maar… voor mij mist hij net … voor de rest een top en top entertainer en iemand die de klassieke muziek een enorm hart toe draagt..


    Wat de dames van BOND betreft is het natuurlijk leuk en pure handel, vier mooie vrouwen die ook nog eens mooi viool kunnen spelen, maar het is en blijft puur entertainment hoe je het ook wend of keert.
    Nee, ook de dames van BOND kunnen (nog) niet tippen aan een Heifetz, Perlman, Bell.

    En, Andree Reliejeu (AR), lijkt me heerlijk om naar toe te gaan, gewoon genieten en mee swingen.


    Remi

    Oh ja, voorlopig nog even rekening houden met het concert van JB (Joshua Bell) straks in Arnhem.
     
  18. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Remi,

    Je respons over André Rieu (niet Relieu, want die ken ik echt niet als violist, het spijt me. Je toetsenbord zal er niet veel mee te maken hebben. ’t Is meer een beetje precies zijn in de spelling) doet mij denken aan onze Berdien Stenberg op de dwarsfluit van weleer. Altijd sprankelende shows, waarbinnen ik altijd dacht: “speelt ze het nou echt of doet ze maar alsof”? Play-back heet dat. Kon ze nu wel zo geweldig fluitspelen? Een hele hoop poespas er omheen. Naar mijn idee speelde ze niet echt geweldig. Zo waren er in Nederland wel dertien in een dozijn. (Bijvoorbeeld: een jonge pas afgestudeerde Iris van der Wart speelt even goed of zelfs beter). In feite zelfde laken een pak als dat van André. Maar, wat hebben deze artiesten gemeen? Allebei conservartorium opleiding. Ze kunnen uitstekend hun ‘waar’ verkopen, gebruik makend van de mogelijkheden die de huidige marketing en promotie-teams bieden. En dat gaat een lange tijd goed, tot dat de meerderheid der luisteraars en bewonderaars er de buik vol van krijgt, waarop de hele boel inelkaar zakt: getuige de nu nauwelijks meer bekend zijnde Berdien. Ze zal haar schaapjes wel op het droge hebben, zodat je er niets meer van hoort. Ik voorspel een analoog gebeuren voor André. Echter, wannéér is nog even de vraag, maar één ding is zeker: in Nederland hoeft het allemaal niet zonodig. Daarom zoekt hij zijn heil in het buitenland. En dat schijnt (nog) te lopen. Niet zo lang meer denk ik. Maar wat maakt het uit: een hele horde is vermaakt en heeft genoten. De muziek moet ook niet al te ingewikkeld zijn, want anders komt ‘de boodschap’ niet meer over. Daarom: makkelijk in het gehoor, inhaken maar en meedeinen, werkt altijd en is een beproefde formule.
     
  19. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Er komt binnenkort een nieuwe Bond en die maakt het misschien wel te bont ;) .
     
  20. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Dit is 'em:

    Casino Royale.

    Komt vermoedelijk uit in de zomer van 2006 of zelfs nog later in november. Nog steeds onduidelijk wie de nieuwe Bond wordt: Daniel Graig of Pierce Brosnan.
     

Deel Deze Pagina