Bouw van een Barokviool naar Jacobus Stainer (Engels)

Discussie in 'Boeken en publicaties' gestart door Oosterhof Vioolbouw, 26 mrt 2016.

  1. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.328
    Homepage:
    Hierbij het artikel van Roger Hargrave (in het Engels).
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.484
    Op mijn Ipad werkt de link niet. Maar als je "RogerHargraves" intoetst bij Google, dan kom je er ook. Leuk artikel, erg relativerend.
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.328
    Homepage:
    Ik heb geen iPad, maar op m'n tablet en PC werkt het wel.
     
  4. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Op mijn iPad is simpel openen niet direct mogelijk. Om het stuk toegankelijk te maken heb ik de keuze uit 'zet in notities' of 'kopieer naar iBooks'. Niet geprobeerd, want dat leidt in mijn geval onontkoombaar tot een ramp :cool:. Mijn (Lenovo) tablet slaat weer een andere zijstraat in: de tekst wordt als kennelijk als download gezien en als zodanig opgeslagen. En is dan overigens moeiteloos raadpleegbaar. Misschien wel de (zoveelste) onhebbelijkheid van Windows 10. Op mijn PC heb ik het niet geprobeerd want die heeft na het vele jaren verdragen van allerlei nogal belastende editing programma's de geest gegeven :(
     
  5. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.484
    Het is wèl een zeer informatief artikel! Het relativeert in elk geval de verschillen tussen moderne viool en barokviool: die verschillen zijn dus, volgens Hargrave, heel klein. Boeiend om te lezen. Zijn andere artikelen ook trouwens.
     

Deel Deze Pagina