Carbon strijkstok

Discussie in 'Cello' gestart door Jozeph, 27 mei 2009.

  1. Jozeph

    Jozeph Jos

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    13
    Wie heeft er goede ervaringen met een cellostrijkstok van carbon. Ik heb er een te leen, en deze is lichter, het zwaartepunt ligt verder van de slof. Ik denk dat deze makkelijker speelt. Maar... hoe op termijn?
    Ik ben een amateur, die pas een jaar les heeft.
    Nu huur ik een cello met stok, maar ik denk eraan eerst een betere strijkstok te kopen.
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    De goede ervaringen die ik met carbonstokken in alle prijsklassen voor cello (maar ook voor viool en alt) heb zijn met name gebaseerd op de enorme aantallen die ik er in NL en Vlaanderen van heb verkocht, leraren die ze aanbevelen boven een goedkope houten stok, amateurs die er zeer tevreden over zijn en professionals die hun prijzige houten stok van grote naam verkochten om met b.v. een ARCUS (ook niet goedkoop) te gaan spelen.
    Niettemin kun je voorkeur blijven houden voor een mooie houten stok. Bij vergelijkingen van carbon/hout moet je een beetje de prijsklasse van de te vergelijken stokken in de gaten houden en dan wint carbon nogal eens.

    Op mijn sites kun je het nodige vinden over carbonstokken. Wie serieus stokken wil vergelijken mag een zichtzending aanvragen.
     
  3. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Wat ik uit je verhaal begrijp is dat je nu een houten stok en een carbon stok hebt geprobeerd. Als ik jou was zou ik verschillende houten stokken en verschillende carbon stokken uitproberen en zo een stok (carbon of hout) te vinden die bij je past.

    Voordelen van carbon zijn dat het relatief licht is, stevig is en over het algemeen wat lager in prijs.
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003