Hierbij bied ik een carbon klok aan. De klok is volledig van echt carbon gemaakt en is het enigste exemplaar dat er is. De klok is op te hangen als wandklok maar is ook ergens neer te zetten. De klok is te bezichtigen in Berghem bij Oss of hij kan opgestuurd worden. Voor €300 excl. verzendkosten mag die weg.
Leuke strakke klok geworden! Door het opschuren zit er toch nog een leuk 'werkje' in, anders was het toch iets te saai in mijn ogen. Stemknoppen heb je bewust weggelaten? Zouden evt. nog in een meer strakke uitvoering eraan kunnen (model cylinder?). Op de één of andere manier ontbreekt er toch iets daarboven. Succes met het vinden van een koper!
Eigenlijk vind ik het jammer dat je er een klok van hebt gemaakt. Was het niet als viool te handhaven geweest? Een viertal stemsleutels er in, stapel plaatsen, kam en staartstuk, een setje snaren erop en dan was het nog een viool geweest. Eentje die bespeelbaar zou zijn. Nu heb je iets waar je niets anders mee kunt dan de tijd aflezen. Misschien de volgende?
Misschien dat ik nog stemknoppen van messing draai in een cylinder vorm, daar zat ik zelf namelijk al aan te denken. Het had gekund maar daarvoor vond ik de kwaliteit niet goed genoeg. Daarvoor was die niet stijf genoeg. De volgende ligt al klaar in de oven om een werkende viool van te maken.
Ik heb even gezocht en kan wel digitale inbouwuurwerken vinden met een thermo/hygro-functie, maar eentje die ieder uur een klassiek stukje muziek afspeelt, zou een gat in de markt opvullen Irene! Het enige wat ik heb gevonden is een uurwerk wat weliswaar op een batterij loopt, maar een slinger nodig heeft. Geeft wel ieder uur de 'Big Ben-tune', maar ja, dat is wel wat anders dan een klassieke deun.
Net goed dat het een klok is geworden en gelukkig ook een zielloos elektrische uurwerk erin dat past er precies bij, een koekoeksklok zou nog te goed zijn voor dit zich viool noemende geval, van mij mogen alle carbonviolen elektrische klokken worden, Kitsch hoort bij Kitsch, ha ha ha !
Hihi, dan moet er een gouden koekoekje in met een Andre Rieu deuntje als die tevoorschijn komt.........
Bij Andre-Rieu-deuntjes moet ik altijd denken aan een rij ouderen die op een serie stoelen zitten, inhaken en steeds hun zwaartepunt verleggen van de ene bil naar de andere op het ritme van de muziek. Schijnt leuk te zijn, maar op mij komt het nogal dommig over.
Dwalen we niet een beetje te ver af, het was begonnen over een Carbon viool klok maar inmiddels hebben we het over wiebelende billen.
Ik heb best medelijden met die violen. Heb onlangs ontdekt dat iedere viool, welke kwaliteit ook, heel veel plezier kan brengen, als viool.... Nu ja, misschien wordt iemand ook helemaal warm van een carbonviool-klok? Michiel: Hangt hij al bij iemand aan de muur?
Die violen van Tobias' #13 vind ik pas echt rampzalige kitsch! Bij elk half uur en uur komt er vast zo'n geluidje uit als van een staand uurwerk op het dressoir van grootouders uit vervlogen tijden. Ik vond dat altijd zo benepen klinken. Welk geluid (of geen geluid) zou passen bij de carbon vioolklok?
Met een reactie als deze zou die perfect in jouw woonkamer passen. De klok hangt hier mooi te wezen tot die ooit verkocht word. Binnenkort maar eens verder gaan met de bouw van een werkende carbon viool. De helften zijn in ieder geval kei en kei hard na het bakken.