Cello de moeite waard?

Discussie in 'Cello' gestart door tempo96, 28 mrt 2016.

  1. tempo96

    tempo96

    Lid geworden:
    28 mrt 2016
    Berichten:
    1
    Beste,
    Ik ben nieuw op het forum, speel al een paar jaar cello , maar ben laat begonnen en dus zeker geen kenner.
    Ik heb een eigen cello en zou graag er een tweede bijhebben (klinkt heerlijk verwend, ik weet het). Een kennis van mij heeft deze op de zolder liggen in slechte staat. Ik vind het zonde dat zo'n instrument maar stuk moet gaan. Het is een stuk dat blijkbaar al lang bij hun in de familie (van een overleden grootoom) is, en een tiental jaren geleden in de handen van de kinderen is terechtgekomen (of eerder uit die handen gevallen, vandaar de schade...).
    Ik mag hem zo overnemen, maar de reparatiekosten zijn uiteraard voor mij.
    Geen idee of hij goed klinkt... een twintig jaar geleden heeft er iemand mee gespeeld, en die klaagde over een resonantie in 1 of 2 noten... ik vermoed dat dit ging om een wolfstoon, maar de eigenaar kent er niets van, en ik ook maar bitter weinig.
    Voor mij lijken alle cello's op elkaar op het eerste zicht, en ik weet dan ook niet of jullie hier iets meer van kunnen zeggen.
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd ;-). Ik kan nog meer foto's nemen indien jullie dit wensen...
    Mvg, Tempo
    SAM_1558.JPG SAM_1561.JPG SAM_1563.JPG SAM_1565.JPG SAM_1556.JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Welkom op het forum Tempolina. Heeft best veel schade deze cello. Het opknappen ervan zal behoorlijk wat kosten. Ik denk dat je dan beter een goedkoop nieuw instrument kunt kopen. Aangezien het toch een tweede cello moet worden.
     
  3. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Welkom op de forum.
    Ai wat een verwaarlozing, zonde.
    Als geld geen rol speelt kun je hem laten opknappen, maar of er daarna een mooi geluid uit komt weet niemand.
    Dus het blijft een grote gok.
    Als geld wel een rol speeld zou ik zeker voor een andere gaan.
    Succes ermee
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Ook welkom, reparatie van dit instrument loopt in de vele honderden euro's en als je het dan ook nog wilt laten opknappen voor wat betreft lakschade, komt daar nog het een en ander bij. Veelal moeten ook de oude snaren worden vervangen en het is afwachten of de kam OK is: een mogelijke post voor opnieuw enige honderden euro's. Ook de punt lijkt mij niet meer goed.
    Een vioolbouwer kan je vermoedelijk vrijblijvend een kostenopgave geven. Als je hem gratis in handen krijgt kun je alsnog een afweging maken. Houd ons op de hoogte!
     

Deel Deze Pagina