Cello merk O.M. Mönnich

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Jozeph, 28 sep 2008.

  1. Jozeph

    Jozeph Jos

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    13
    Wie heeft ervaring met een cello van O.M. Mönnich. Ik kan dit instrument kopen. Het klinkt erg mooi. Op internet zie ik instrumenten van O.M. Mönnich staan vanaf ca €500,00. Ik heb geen idee of de prijs die de verkoper vraagt reeel is. Inclusief strijkstok en foudraal € 1100,--. Volgens mijn leraar is het een mooie prijs.

    Kortom, wie heeft ervaring met O.M. Mönnich cello's?
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.982
    Homepage:
    O.M. Mönnich is een van de low-budget merken van GEWA. De naam suggereert Duitse oorsprong, maar deze instrumenten komen 100% uit China.
     
  3. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Wel heeft, naar ik heb begrepen, GEWA fabrieken in China die uitsluitend voor GEWA produceren en die ook onder kwaliteitscontrole staan van GEWA. Het zou dus best een interessant instrument kunnen zijn, afhankelijk van het niveau van Jozeph.

    Wat een goede prijs is, is moeilijk te zeggen. € 1.100 voor een fabrieksgemaakte cello, complete set, is aan de hoge kant. € 1.100 voor een handgemaakt instrument is weer bijzonder laaggeprijst.

    Als het niet al zeer regelmatig op dit forum gezegd zou zijn, zou ik Jozeph advies geven (samen met de docent) eens op zoektocht te gaan en instrumenten uit te proberen. Oeps... nou, heb ik het weer gezegd!
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.982
    Homepage:
    Ik heb een klein aantal O.M. Mönnich 1/4 celli voor beginnertjes in de verhuur gehad, die klonken nog wel aanvaardbaar maar ik heb er minstens twee moeten weggooien omdat de hals spontaan brak bij de hiel vanwege te zwak hout. GEWA verkoopt ze via een aparte low-budget verkooplijn: ze staan niet in de standaard GEWA catalogus. Ik koop ze in geen geval meer in!
     
  5. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Kijk, dat is niet zo best. Ik heb de informatie over de fabrieken van een GEWA vertegenwoordiger. Ik heb nog nooit instrumenten bij GEWA ingekocht, dus heb geen ervaring van de eerste hand.
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.363
    Homepage:
    wat gek, want ik vind ze zo in de online catalogus! :)

    O.M. Mönnich cello


    Frits
     
  7. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Wel fijn dat ze zulke mooie plaatjes hebben toegevoegd. :p

    Ik denk dat Bert het over de papieren catalogus heeft, daarin heeft GEWA de GEWA catalogus en daarnaast voor de lager geprijste producten van Oosterse afkomst de Facts catalogus.
     
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.363
    Homepage:
    Ja, klopt. Aan zulke plaatjes (tekeningen) heb je helemaal niets. Dan doet de site het ook nog voorkomen alsof ze een MP3, PDF en een video hebben van iedere cello, maar geen van de mogelijkheden werkt.

    Het ging mij er meer om aan te kunnen tonen, dat Mönch cello's te verkrijgen zijn bij GEWA en dat ze in een catalogus voorkomen. Ik meen dat te hebben gedaan.

    Maar ik zou 'op papier' nooit een strijkinstrument kopen.

    Frits
     
  9. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Ja, dat heb je zeker gedaan. Het is wel vreemd dat GEWA op papier de twee productlijnen gescheiden houdt, maar online niet.
     
  10. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.982
    Homepage:
    Inderdaad merkwaardig: het onderscheid is volgens mij te zien aan de F voor het bestelnummer voor de z.g. "Facts" artikelen (de low-budgetlijn) Overigens komt veel uit de standaard (papieren) GEWA catalogus óók uit het oosten.
     
  11. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Zoals zo veel dingen tegenwoordig :).
     
  12. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.363
    Homepage:
    De 'Wijzen' komen er ook vandaan! ;)

    Frits
     

Deel Deze Pagina