Cello samenspel in kerstsfeer; voor alle niveaus. Geef je op!

Discussie in 'Cello' gestart door Cellisima, 10 nov 2019.

  1. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Ik heb de indruk dat er vooral volwassenen op haar workshops af komen en er zullen nu vanwege de kerst ook kinderen bij zijn. Maar goed, informeren kan nooit kwaad.
    Overigens heb ik goede ervaringen met kinderen in de lessen bijvoorbeeld in Dordrecht of die scholier die in de cellogroep meedeed met het project Sjostakovitch van het Gelders Orkest. Ik werd alleen maar blij van die onbevangenheid en het speelplezier dat van hen afstraalde. Dat is weer eens wat anders dan de (fanatieke) ijver van de late beginner die met zware motivationele bagage aan haar/zijn 'project' cello leren spelen is begonnen.:) Ik pik graag wat op van die jongeren!
     
  2. MarjoleinG

    MarjoleinG

    Lid geworden:
    2 aug 2012
    Berichten:
    174
    Ik kan helaas niet, omdat ik les geef op zaterdagen (op een hondenschool, dus heel iets anders), maar anders was ik graag gegaan. De workshops bij Scarlett zijn altijd heel leuk, leerzaam en gezellig.
     
    Cellisima vindt dit leuk.
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Veel honden houden van muziek...;):D
     
  4. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Nou, ik ben weer terug van een lange dag cellospelen. En ik kan zeggen: de thuisblijvers hadden ongelijk!

    Er waren ruim 20 deelnemers van heel uiteenlopend niveau, wat overigens geen probleem was. Er was volop muziek toegestuurd; iets teveel zelfs. Uitprinten is wel een kleine aanslag op het milieu geweest. :D Maar we hebben heerlijk kunnen spelen, zowel allemaal met elkaar, waarin we vooral aan het doorspelen waren, als in groepen, waarin we dan stukken iets meer gingen uitdiepen, al lag het accent duidelijk op gewoon lekker veel spelen en niet teveel repeteren. Maar dat was natuurlijk ook de bedoeling van deze dag.
    De hele entourage was in één woord top; alles was tot in de puntjes geregeld, een warme ontvangst, heerlijk eten en drinken, een prachtig gedekte tafel in een gezellige kerstsfeer, prima ruimtes om te spelen met prima krukken (niet onbelangrijk!), zelfs stond een aantal tablets met de bladmuziek klaar. Last but not least, een prima tijdschema. Dat alles had tot gevolg dat de sfeer supergezellig was. Kortom, een hele leuke dag; zeker niet de laatste keer dat ik naar Scarlett ben geweest!
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Volgende keer hoop ik voor de herkansing te kunnen gaan! Het verbaast mij eerlijk gezegd niet dat het zo geslaagd was, maar ik had al wat anders en dat was ook zeer de moeite waard.
     
    Angie vindt dit leuk.
  6. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    En het spelen van kerstmuziek in het kerkje was ook heel dankbaar 'werk'.
    We hoorden zelfs van de organisatie van het kerstmarktje dat er iemand vroeg naar de CD van de muziek die ze nu hoorde (ze had nog niet naar boven gekeken bij het orgel:D) en dacht dat zo'n CD ook ergens te koop zou liggen.

    Nu wil ik niet pretenderen dat we dus CD-kwaliteit speelden (eigenlijk nog best verre van, maar we hoorden wel terug dat onze kerstmuziek goed had geklonken). Toch leuk, die complimenten!:)
     
    Angie vindt dit leuk.
  7. Angie

    Angie

    Lid geworden:
    23 okt 2019
    Berichten:
    14
    Had me best leuk geleken, juist omdat ik nieuw ben met cello.

    Gelukkig eigen feestje gehad met zingen met koor, daarna winterse lunch bij mij.

    En gisteren zingen met een Ierse band op een kerstdiner. Er is al aangekondigd dat ik met cello mag musiceren over een paar maanden. Open snaar kan altijd.

    Sommigen vinden dit kitscherig allemaal, maar ik merk elk jaar weer dat ik door het uitproberen, van blad lezen en improviseren elk jaar weer een sprong vooruit maak in wat ik kan en durf.

    En bovenal blijft het leuk om te doen.
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  8. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    En dan gaat de toon ook steeds mooier klinken! Het is vooral ook durven, want als je je vinger wel goed hebt neergezet, maar je heel angstig strijkt, kan het nog steeds valsig klinken.
    En kitscherig, ach, je mag toch lekker met elkaar plezier hebben met kerstmuziek maken?!
     
    Cellisima vindt dit leuk.
  9. Cellisima

    Cellisima

    Lid geworden:
    11 apr 2016
    Berichten:
    51
    Homepage:
    Dag Marcelita! Leuk dat je het voor de muziek opneemt tegen de .... Ja dat klopt; ik kon niet stoppen met aankopen Marcleita en dat leverde TE veel bladmuziek op. Dus volgend maak ik hier een selectie uit :) Hopelijk doe je volgend jaar mee; het was echt heel mooi. Mensen ontroert te zien door Away in a manger en Es ist ein Ros entsprungen is waardevol! Fijne feestdagen! Hartelijke groet; Scarlett !
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  10. Cellisima

    Cellisima

    Lid geworden:
    11 apr 2016
    Berichten:
    51
    Homepage:
    Dankjewel Marjolein; ik hoop je snel weer te zien! Hartelijke groet; Scarlett !
     
  11. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Dag Scarlett, we gaan voor de muziek! Ik hoop er volgend jaar wel bij te kunnen zijn.
    Voor nu fijne kerstdagen en een voorspoedig 2020!
     

Deel Deze Pagina