cello

Discussie in 'Aangeboden' gestart door m.t.w. von Wiederhold, 20 jul 2011.

  1. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    776
    Hopf, heb je een bron van dat verhaal? Is mij namelijk volstrekt onbekend.
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Ik ben Hopf niet, maar het lag zo voor de hand, dat ik even via Amazon keek of het door Hopf geciteerde boekwerk te krijgen is. Want dat boekwerk is eigenlijk de bron.


    [​IMG]

    Frits
     
  3. ducky

    ducky Daphne

    Lid geworden:
    7 jul 2005
    Berichten:
    327
    In een andere categorie, maar voor mij wel "grootheden;" de cellisten van Apocalyptica. Die hebben ook alle een cello die wel wat waard is (Paavo Lötjönen speelt op een cello van Gulbrand Enger uit 1882 en Eicca Toppinen speelt op een cello van Terzi Antivarius uit 1875). Tijdens concerten spelen ze echter op "goedkope instrumenten." Deels omdat uitversterken van strijkinstrumenten moeilijk is en het voor hun doel niet heel veel verschil maakt in kwaliteit. Maar vooral omdat de goede cello's natuurlijk alleen voor in de studio zijn en niet om aan alle gevaren van vliegreizen en hun optredens bloot te stellen. Nu zijn de instrumenten die ze bij optredens gebruiken toch al gauw rond de €3000,- . Voor hen niet zo veel, maar ik zou zo'n instrument graag hebben :).

    Daphne
     
  4. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Frits,

    Bedankt voor je bemiddeling :)

    Een lezenswaardig boek dat het beeld bevestigt van een moeilijk mens. Ook, of met name, voor zichzelf. Maar dat gaat voor meer mensen op.

    Hopf
     

Deel Deze Pagina