Cellokoffer 7/8

Discussie in 'Gevraagd' gestart door annewitteman, 14 okt 2008.

  1. annewitteman

    annewitteman

    Lid geworden:
    14 okt 2008
    Berichten:
    1
    Hooiii

    ik ben op zoek naar een cellokoffer voor mijn 7/8cello. Ik kan deze eigenlijk nergens vinden, dus ik vroeg mij af of 7/8 koffers voor cello's wel bestaan en of de cello dan anders veilig in een koffer voor hele cello's kan.

    heeft iemand een antwoord, want ik zoek me suf

    Alvast bedankt.

    grtz

    Anne
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    7/8 koffers zijn zeldzaam. De 4/4 koffers van FEL konden op maat worden gemaakt voor een 7/8. Accord maakt een 7/8 model, maar dat zit in het hogere prijssegment. Ik zal mijn licht opsteken bij mijn leveranciers, maar verwacht niet 123 antwoord. Een 4/4 koffer is met klittenband en kussentjes ook zelf voor 7/8 geschikt te maken, maar dat is nog een heel gedoe.
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.283
    Homepage:
    Ik heb voor mijn 4/4 viool heel lang geleden al weer, een prachtige koffer gekocht. Die had de mogelijkheid met een inzetstuk, dat bekleed was met hetzelfde materiaal als de binnenkant van de koffer, om ook kleinere maten precies passend te kunnen 'ontvangen'.
    Ik heb die inzetstukjes nog steeds in mijn bezit, hoewel ik denk ze nooit nodig te hebben.

    Zou iets dergelijks ook niet bestaan voor een cellokoffer?


    Frits
     
  4. caithlynn

    caithlynn

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    29
    Ik zit met hetzelfde probleem, het enige wat ik al tegen gekomen ben is van gewa, een inleg systeem om de koffers van gewa ideal aan te passen voor een 7/8.
    Ik heb momenteel een kofferzak maar vind dit ook niet zo veilig, moest je een koffer tegen komen , laat het aan de wereld horen. :D
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Een Musilia is standaard via een intern systeem aan te passen voor kleinere celli. Zal eens kijken of dat voor de 7/8 maten ook gaat. De Idea koffers van GEWA zijn van een erg goede kwaliteit. Met zo'n inleg ben je voor jaren verzekerd van een goede koffer voor je 7/8 en kun je ook nog moeiteloos upgraden naar een 4/4.
     

Deel Deze Pagina