Cellokoffer overspuiten

Discussie in 'Overig' gestart door jis77, 28 okt 2016.

  1. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Ik had een redelijke hoes, maar die hoorde bij de vorige huurcello ;)
    Ik ben nog even aan het doorkijken...ik ben heel zuinig op mn spullen dus twijfel of ik wel blij ga zijn met een koffer met heel zwakke coating :rolleyes:
    Alleen....het gesleep is nu wel beetje irritant.
     
  2. Cellolina

    Cellolina

    Lid geworden:
    20 jan 2015
    Berichten:
    96
    Ik hoor goede verhalen over Soundwear foedralen. Kost rond de 200 euro maar zijn dus zeer stevig. Misschien als tussenoplossing? En dan sparen voor een goede koffer. (rond de 1000 euro/3 kg)
    Als ik het zo hoor wil je die met beschadigde laklaag eigenlijk niet...dus bij twijfel niet doen!
     
    jis77 vindt dit leuk.
  3. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    En je kan natuurlijk ook nog bekijken hoe je je huidige rugzak systeem kunt verbeteren.
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.134
    Homepage:
  5. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Ik wil hooguit een foedraal voor thuis, voor in het ov wil ik toch echt een koffer!
     
  6. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.440
    Begrijpelijke keuze, Jis. 't Is afwegen en iedereen trekt andere conclusie. Binnenkort reis ik ook meer OV, dus dat wordt even opnieuw bedenken wat ik doe.
     
    jis77 vindt dit leuk.
  7. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.440
    jis77 vindt dit leuk.
  8. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Ik zou absoluut voor een harde koffer gaan als je gaat reizen met het ov en dan metname in drukken gebieden.
    Jis77 en ik zijn afgelopen zaterdag naar de samenspeeldag in amsterdam geweest en hebben het laatste stuk met de tram samen gereist.
    Op de trug weg was het behoooooorlijk druk.
    En dan wil je echt niet met een zachte koffer in welke vorm dan ook in de tram stappen.:confused:
    Mensen persen zich langs je koffer, proberen die weg te duwen om er langs te kunnen, en in het ergste geval geven ze er een schop tegen aan omdat het ze irriteert . :mad:

    Gelukkig heb ik een hele oude houten koffer die goed tegen een stootje kan, en mijn cello zit er met de nodige aanpassingen heel veilig in opgeborgen.
    Dus lat die mensenmassa maar komen :p
     
    jis77 vindt dit leuk.
  9. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.440
    Voor mij zal dat punt de doorslag geven bij reizen met OV: is het al dan niet in drukke gebieden en in drukke uren. Als ik buiten de spits naar Zwolle reis en 's avonds terug, dan zal ik het in eerste instantie met de goede hoes proberen. Maar inderdaad, als er geduwd wordt en het super druk is, dan liever op zoek naar een koffer.
    (Dat zou ook nog een '2e handsje' kunnen zijn, naast de hoes).
     
    jis77 vindt dit leuk.
  10. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    t is jammer dat je die soundwear hoezen nauwelijks tweedehands vindt...en dan een koffer EN een hoes nog duurder wordt. Ik hoop op een goede hoes van rond de € 100 en een koffer van € 500-600 tweedehands. Dan kan ik wel wat jaren vooruit ;) dus ongeveer wat @Cellolina zegt
     
  11. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Misschien dat reizen met een stevige hoes in de bus nog kan, maar met de trein vind ik dat geen optie.
    De gangpaden zijn vaak smal, en de tussenruimte tussen de stoelen ook.
    Ik reis regelmatig met de trein met mijn cello, en mijn cellokoffer stoot geregeld ergens tegen aan:p.
    Treinreizen met een hoes kan misschien, maar je moet wel heel erg opletten.
     

Deel Deze Pagina