Celloles gezocht omgeving Hengelo (ov)

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door Somafm, 28 jul 2011.

  1. Somafm

    Somafm

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    3
    Hallo,
    Aangezien ik toe was aan een nieuwe uitdaging en uitlaatklep heb ik en cello aangeschaft. Nu ben ik opzoek naar iemand die mij les kan geven in de omgeving van Hengelo. Ik moet vanaf het nul-punt beginnen, maar ben wel super gemotiveerd.
    Wie helpt mij verder?

    vr.gr. Mirjam
     
  2. m.t.w. von Wiederhold

    m.t.w. von Wiederhold Martijn Thomas von Wiederhold

    Lid geworden:
    26 jun 2011
    Berichten:
    22
    Beste Mirjam,

    Kijk eens bij de muziekschool daar hebben ze vast wel een cello docent.
    Een privé leraar is natuurlijk ook mogelijk alleen weet ik er in Hengelo niet zo snel een. Het voordeel vond ik wel bij de muziekschool dat je een soort van graadmeter hebt[de term musicus is niet door de wet beschermd iedereen mag zich dus zo noemen. Bij de muziekschool weet je zeker dat ze wel gediplomeerd zijn.] en examens waar je aan mee kunt doen. Dat is leuk voor jezelf want dan kun je telkens weer streven naar een bepaald niveau. Het geen je bij een privé leraar niet hebt. Maar wat ik het belangrijkste vind is dat het klikt tussen jou en je leraar. Zo blijft de motivatie hoog en boek je het snelst goeie resultaten.
    Ik wens je veel succes bij het zoeken van een docent en bij het bespelen van de cello.

    Groet Martijn
     
  3. Somafm

    Somafm

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    3
    Hallo Martijn,

    Bedankt voor je uitgebreide reactie.
    Ik heb inderdaad een proefles bij de muziekschool gevolgd. Het nadeel daar vindt ik dat er erg weinig flexibilitiet is en je zit er meteen een jaar aanvast. Examens hoeven van mij niet. Vandaar dat mijn voorkeur denk ik uitgaat naar priveles buiten de muziekschool. Liefst van iemand die ook wel open staat voor andere stijlen dan klassiek. Wil uiteindelijk in een band spelen, zelf gemaakte nummers. De muziekschool in Hengelo is alleen klassiek georienteerd op het gebied van cello heb ik het idee.
     
  4. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Je kunt bij een privé leraar natuurlijk ook altijd vragen naar zijn/haar conservatorium diploma om er zeker van te zijn dat je een gediplomeerde docent hebt. Bij een gediplomeerde docent weet je zeker dat hij/zij zelf een bepaald minimum niveau heeft en dat hij/zij heeft geleerd om les te geven (didactiek).

    Zeker voor een beginner klinkt een niet gediplomeerde cellist (mag ik die amateur noemen?) ook heel goed maar je weet dus niet of deze persoon over de juiste kennis beschikt om jou op een juiste manier het bespelen van een cello aan te leren. Het probleem is vaak dat wanneer je iets verkeerd aan leert, het veel meer tijd (en dus ook geld) kost om het weer af te leren en dan spreek ik nog niet over de frustratie die daarmee gepaard gaat.

    Bij ons in de gemeente krijg je overigens van de gemeente subsidie wanneer je les hebt bij een gediplomeerde docent. Een kopie van het conservatorium diploma Docerend Musicus moet dan bij de gemeente bekend zijn of bij de subsidie-aanvraag zijn bijgesloten.
     
  5. m.t.w. von Wiederhold

    m.t.w. von Wiederhold Martijn Thomas von Wiederhold

    Lid geworden:
    26 jun 2011
    Berichten:
    22
    Beste Mirjam,

    Je kunt prima les nemen bij een privé docent alleen zul je toch vaak bij de oudheid moeten beginnen om van daaruit met je opgedane kennis bijv. op de moderne muziek te gaan richten. Je zult namelijk toch wel de technieken en de theorie een beetje moeten beheersen en geloof me je zult er profijt van hebben. Omdat je dan een goede basis bezit die je niet verkrijgt door de toch wel relatief eenvoudige pop songs. Maar je kunt het eventueel wel duidelijk maken aan je docent dat het spelen in een band je doel is. Misschien kan hij dan af en toe eens afwisselen tussen klassiek en jouw muziek.

    Groet Martijn
     
  6. Somafm

    Somafm

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    3
    Bedankt allemaal voor de reacties en nuttige tips!
    Is er op dit forum toevallig ook nog iemand die ook een privé docent kent in de omgeving van Hengelo??
     
  7. tsila

    tsila

    Lid geworden:
    5 nov 2011
    Berichten:
    1
    Hallo,

    Heb ook een mail verzonden maar weet niet of die aankomt,
    dus nog maar een keer Google eens op (kies je instrument).
    Daar kun je je postcode invoeren, dan zie je o.a de naam
    Mechteld Lindenboom, een goede privé cello lerares.
    In Enschede.

    Succes,
     

Deel Deze Pagina