Cellosnaar Magnacore Arioso G

Discussie in 'Aangeboden' gestart door JanHut, 23 sep 2019.

  1. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    wie is geinteresseerd in cello snaar Magnacore Arioso G?
    Zeer bijzondere snaar, maar mengt onvoldoende met mijn cello en de overige snaren.
    Bijna nieuw; de snaar heeft 3 dagen op de cello gezeten, af en toe bespeeld, zorgvuldig behandeld en gereinigd.
    Over te nemen: arioso-cello-g.jpg bijv. 55% van de nieuwprijs (incl. verzendkosten).
    Info: larsen-magnacore-arioso
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2019
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Als ik de informatie lees van Larsen zijn deze snaren als set ontworpen. Dat wil zeggen dat de relatief lage spanningen van de C en G gecombineerd dienen te worden met de medium snaren A en D, vallende binnen de Magnacore Ariosa serie. Dat is van de kant van de fabrikant wel te begrijpen natuurlijk, maar deze snaren kosten nogal een lieve cent. (Hele set bijna €300,=).
    Ik vraag me daarom af of het op jouw instrument tegenvallende klankresultaat dan niet is toe te schrijven aan een niet optimale combinatie met de andere snaren.
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Het is nogal speculatief om je dat "af te vragen" zonder het instrument met verschillende opties van snaren te hebben gehoord, terwijl een ervaren cellist met een volgens mij flinke dosis materiaalkennis al tot de conclusie komt dat de betreffende C minder voldoet.
    Fabrikanten hebben natuurlijk het liefst dat je alle snaren van hún merk neemt, bij voorkeur de duurste, maar onder ervaren cellisten en vioolbouwers is het "common sense" (ik gebruik hier natuurlijk liever een NL uitdrukking, maar kom er niet zomaar op) dat de praktijk anders is: celli zijn wat dat betreft eigenwijze krengen en er zijn erbij die niet eerder tevreden zijn dan na bespanning met 4 typen van 4 merken, hoewel er veel succesvol zijn met (ADGC) larsen/larsen/spirocore WF/spirocoreWF. En wat is duur? Vergeleken met een paar nieuwe banden onder de auto of een keer uit eten in een middenklasse restaurant met vier personen valt een set cellosnaren nog wel mee.
     
  4. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Het komt bij celli inderdaad nogal precies.
    Op een rijtje:
    ~een voorloper van de Magnacore G had jaren geleden een goed effect op mijn cello
    ~en gaf juist ruimte aan de C-snaar (Larsen Original).
    ~deze Arioso G, met de lagere snaarspanning, zou een soortgelijk effect kunnen hebben, of nog rijker.
    ~dat gebeurde niet (daar heb je die eigenwijsheid van cello's: wat redelijk te verwachten is gebeurt soms net weer niet).
    ~als ik door wilde met het speciale van de Arioso G, dan zou ik er een Arioso C of een C van Kaplan (spiraalkern en toch romig) o.i.d. naast kunnen zetten.
    ~maar het vette, ronde, diepe van Larsen Original C wint het bij mij, dus moet de G daar optimaal mee mengen.
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2019

Deel Deze Pagina