Concert Corrente en Artiance - 24 april - Nijmegen

Discussie in 'Concerten en uitvoeringen' gestart door Nikin, 17 apr 2016.

  1. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Zondag 24 april treden in de Lindenberg in Nijmegen het Jeugdorkest Corrente 5 en de jeugdorkesten Corrente 6 en Regionaal Jeugdorkest Artiance gezamenlijk op. Aan dit concert doen meer dan 120 kinderen mee. Corrente 6 en Artiance gaan vanaf vrijdag op orkestweekend om samen te repeteren en het resultaat is zondag te horen. Corrente 5 is het beginnersorkest van Corrente en treedt ook op.

    Voor meer informatie en kaarten: https://www.delindenberg.com/theater/jeugdorkesten-corrente-en-artiance

    Website Corrente: http://www.corrente.nl/
    Faceboek Corrrente: https://www.facebook.com/corrente.nijmeegsjeugdorkest
    Website Regionaal Jeugdorkest Artiance: http://www.artiance.nl/cursus/regionaal-jeugdorkest-artiance/
     
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Hé leuk, je kinderen doen hier dus ook in mee. En jij ook, toch, heb ik het goed begrepen?
     
  3. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Ja, klopt. Mijn twee acht-jarigen en ik spelen cello bij Corrente 5 en mijn elf-jarige speelt er klarinet. De kinderen uit groep 8 van Corrente 5 mogen mee op orkestweekend met Corrente 6 en RJO Artiance en ik mag mee als begeleider en ook meespelen. Ik ben wel benieuwd (en wat huiverig) of ik het kan bijbenen, want eigenlijk moet je heel wat jaren spelen om mee te mogen doen en ik speel nog maar heel kort, maar volgens mijn leraar kan ik het wel, dus daar hoop ik dan maar op :oops: Het lijkt me wel erg leuk en in een orkest van 120 man valt het vast niet op als ik af en toe eens stukje moet overslaan...
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ja, joh, gewoon lekker gaan spelen en niet teveel nadenken...want als ik zelf bijvoorbeeld ga bedenken of ik het kan of niet, dan ga ik de mist in. En ze zijn daar dus blij met een begeleider met al die kinderen. Het is altijd handig als je met wat meer begeleiders kunt doen wat gedaan moet worden. Erg leuk voor je dat dit zo kan!
     
  5. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Het concert en orkestweekend is inmiddels geweest. Het was erg leuk en ik kon tot mijn opluchting het meeste, veilig met mijn leraar naast me en hier en daar een vereenvoudiging, wel meespelen. Ook mijn zoontje van 11 heeft lekker meegespeeld op zijn klarinet en erg genoten. Bij Corrente 5 speelden ook mijn twee kinderen van 8 op cello mee.

    De, inmiddels verwijderde*, filmpjes waren achtereenvolgens van:

    Corrente 5:
    - Three scenes from a green valley

    Corrente 6 en RJO Artiance:
    - stukje Sound of Music
    - Hungarian dance
    - Lord of the dance

    Helaas is de geluidskwaliteit niet geweldig, met name de hoge en lage tonen worden door de telefoon niet zo goed gepakt waardoor de dwarsfluit een heel stuk minder klinkt dan in werkelijkheid het geval was...

    *Verwijderd omdat ik overweeg het forum te verlaten en dan geen filmpjes wil laten staan omdat ik dan later niet meer kan besluiten ze weg te halen als iemand die er op staat dat zou willen.
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2016
    Marcelita vindt dit leuk.
  6. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Vandaag hadden wij ook Lord of the Dance in ons programma, alleen weer in een hele andere setting (cello, dwarsfluit, gitaar, accordeon, zang, iers fluitje) en dan op een lekker fris plein in Wageningen (11 graden, wat wind erbij, maar het was droog, dus kon het optreden doorgaan. Zie de aankondiging van het concert "conventplein concertplein" op het forum in de rubriek 'concerten en uitvoeringen'). Er hebben wel wat mensen met hun mobieltje staan opnemen, dus als ik opnames te pakken krijg, zal ik ze hier plaatsen. Ik vrees alleen dat de wind stoort.

    De versie bij jullie vond ik ook leuk om te horen. Leuk om jou te zien spelen, en ach, het is toch leuker om een indruk te geven dan dat we helemaal niets meekrijgen van jullie concert!:)
    Je speelde inderdaad gewoon lekker mee en het was toch nog best pittig!
     
    Nikin vindt dit leuk.
  7. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Ik ben benieuwd naar jullie uitvoering! Vorig jaar heb ik hem ook op klarinet in een harmonie-orkest gespeeld, dat was weer heel anders.

    Was het vandaag niet te koud voor de cello? Vorige week zouden we ook in een asielzoekerscentrum spelen, maar dat was inmiddels bijna leeg en daarom ging het niet door. Bij het bespreken van alternatieven viel alles wat buiten was af vanwege de temperatuur. Uiteindelijk hebben we als generale repetitie nog binnen in de oefenzaal op de kamplocatie gespeeld voor een andere groep die daar speelde en hebben zij de dag erna voor ons gespeeld.
     
  8. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Voor de acoustische waarschijnlijk wel, maar ik had mijn electrische mee. Mooie kwaliteit e-cello, ik kreeg nog complimenten uit het publiek:).
    De dwarsfluitiste had erg last van de temperatuur, dus heeft dit experiment wel gevolgen voor een volgende keer buiten als het fris buiten is.
     
  9. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Dan gaat het inderdaad! Kan me wel voorstellen dat het met een dwarsfluit niet zo fijn is, veel te koud.
     
  10. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    De ierse fluit had er wat minder last van, ook blokfluiten gaat makkelijker. Op een dag als vandaag ben ik nog weer extra blij dat ik een e-cello heb met een goede kwaliteit element!:)
     
  11. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Dat kan ik me voorstellen. Met blokfluiten kun je wel flink last hebben van de wind, als die in je labium slaat, is de toon weg en voor houten fluiten is de kou ook niet fijn.
     
  12. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    We hadden destijds ook niet kunnen bevroeden dat april zó koud zou blijven! En afhaken wilden we ook niet. Onze dwarsfluitiste is zo stoer geweest het te proberen!:)
     
    Nikin vindt dit leuk.
  13. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Volgens mij is er tijdens onze versie van Lord of the Dance niet gefilmd/opgenomen. Misschien dat het mij nog lukt een opname te maken als we het bij iemand thuis spelen.
     

Deel Deze Pagina