Concert symfonie-orkest Sjosjanim

Discussie in 'Concerten en uitvoeringen' gestart door Sjosjanim, 21 sep 2009.

  1. Sjosjanim

    Sjosjanim

    Lid geworden:
    21 sep 2009
    Berichten:
    1
    Christelijk Symfonieorkest Sjosjanim geeft dit najaar een concert dat in het teken zal staan van Felix Mendelssohn Bartholdy. Op zaterdag 24 oktober is het orkest te beluisteren in de Hoflaankerk, Hoflaan 1 te Rotterdam. Het concert begint om 19.30 uur. Solist is de jonge en talentvolle Lennart Triesscheijn. Hij zal soleren in het 2e pianoconcert van Mendelssohn De artistieke leiding is in handen van Patrick van der Linden, die sinds augustus 2005 als dirigent verbonden is aan Sjosjanim.
    Meer informatie te vinden op: www.sjosjanim.nl, of mail naar sjosjanim@solcon.nl
     
  2. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Ik ben mij er van bewust volstrekt gespeend te zijn van ieder metafysisch talent, maar wat het verschil tussen een christelijk symfonieorkest en een (kennelijk dus) niet-christelijk symfonieorkest?

    Hopf :|
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Hopf, misschien dat ik voor mijn beurt spreek, maar dit valt in dezelfde categorie vragen als lid zijn van een christelijke geitenfokvereniging. Natuurlijk worden die geiten niet op een christelijke manier verwekt. Analoog worden symfonieën niet met christelijke klanken ten gehore gebracht. Daarmee is in feite je vraag al beantwoord. Het gaat natuurlijk om de leden en de beschouwing die men wil uitdragen. Een ieder die dat onderschrijft kan zich aan sluiten bij juist die vereniging in tegenstelling tot een soortgelijke geitenfokvereniging die niet die levensbeschouwing aanhangt. Een kwestie van keuze dus.

    Frits
     
  4. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Frits,

    Als kenner van verzuild Nederland verwachtte ik een antwoord als dit wel :p
    Maar taalkundig verdient het geen schoonheidprijs. Het orkest ' an sich' is namelijk niet christelijk maar de leden. Niet dat ik een probleem heb met orkesten bestaande uit hervormden, gereformeerden, synodalen, doopsgezinden, Lutheranen, hersteld verbanders of desnoods gekrookte rieters (ik vergeet vast de helft). Maar niet allemaal tegelijk graag. Want dat komt het samenspel niet ten goede :D

    Hopf
     

Deel Deze Pagina