[contrabas] scheurtjes aan de bovenkant

Discussie in 'Contrabas' gestart door appel, 26 mei 2008.

  1. appel

    appel

    Lid geworden:
    26 mei 2008
    Berichten:
    2
    Dag allen!

    Ik heb een vraagje over een 'studie' contrabas die ik wil verkopen en ik ben een absolute leek, dus hopelijk kunnen jullie wat met mijn omschrijving. :) Bij het schoonmaken viel me op dat er kleine scheurtjes zijn ontstaan aan de bovenkant van de kast. Mijn vraag is in hoeverre dat invloed heeft op de waarde. Is het normaal dat die scheurtjes na verloop van tijd ontstaan? Ik heb hem zelf al een jaar of vier en heb hem destijds ook al 2e hands gekocht, dus piepjong is hij niet meer. En in hoeverre is dat eventueel, voor iemand met een paar linkerhanden zoals ik, zelf te repareren? Ik kan eventueel een fotootje plaatsen.

    Alvast bedankt!
     
  2. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    775
    4 jaar is nog jong en dan nu al scheurtjes is niet goed, ik weet niet of het grote scheurtjes zijn. Is het alleen in het lak of een hele nerv? Ik weet dat je zulke scheurtjes kunt repareren voor ~€150 alleen weet ik niet of het waard is. Mijn eigen viool heeft ook een haarscheurtje, ik heb lang zitten luisteren maar je merkt geen verschil! Waarschijnlijk omdat het scheurtje oppervlakkig is.
     
  3. pleunie

    pleunie

    Lid geworden:
    29 sep 2004
    Berichten:
    152
    Ik heb er zelf ook niet veel verstand van, maar wat ik wel weet: als je leek bent dan geldt maar 1 ding:

    BLIJF ER ZELF VANAF!!! :eek:

    ga naar een expert, dat betaald zich altijd terug!
     
  4. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Ook de vraag, zit de scheur in de lak of in het hout. Waarschijnlijk beide, erg vreemd voor zo'n jonge contrabas.
     
  5. appel

    appel

    Lid geworden:
    26 mei 2008
    Berichten:
    2