Contrabas

Discussie in 'Overig' gestart door IdB, 16 apr 2019.

1. IdB

IdB ♫ ♪

Lid geworden:
    23 apr 2012
    Homepage:
    Ik zit vandaag die kinderen de strijkersfamilie te leren. Kom ik hier, is gewoon 1 lid totaal niet vertegenwoordigd! Schande eigenlijk!

Bij deze roep ik contrabassisten op om hier te reageren. Bij voldoende handtekeningen is de beheerder hier genoodzaakt ook een subforum contrabas te maken en is de familie eindelijk compleet.

2. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Mijn handtekening heb je: wellicht is dat al voldoende :D (al ben ik geen bassist)

3. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Overigens is de bas eigenlijk afkomstig uit de Gambafamilie (in kwarten gestemd etc.)

4. IdB

IdB ♫ ♪

Lid geworden:
    23 apr 2012
    Homepage:
    Dusss... ik leer het die kinderen dus eigenlijk helemaal verkeerd, stel hier domme eisen en moet dus eigenlijk een nieuw forum beginnen? Het Gambaforum? :(o_O:oops::confused:

5. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Irene, als je even kijkt onder 'Bouw en reparatie'> Overig, dan behoort de contrabas daar te worden onder gebracht. Omdat er zo weinig reacties van dit -en andere strijkinstrumenten dan (alt)viool en cello - zijn, is het ondoenlijk om voor ieder strijkinstrument een afzonderlijk forum te gaan in te richten. Je hebt je onderwerp dus in het juiste forum opgevoerd!

6. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Ik moet je gerust stellen Irene: hoewel afkomstig van de gamba's, is de CB zodanig "met de muziek mee" geëvolueerd, dat hij orkesttechnisch wel degelijk bij de strijkers hoort.

7. IdB

IdB ♫ ♪

Lid geworden:
    23 apr 2012
    Homepage:
    Gelukkig :cool:

8. marijke

marijke

Lid geworden:
    23 nov 2018
    had me ook al afgevraagd of de bassen geen apart topic verdienden... (nu ja, ik zou er niet dadelijk in posten, ik heb niets te vertellen over een contrabas lol )

9. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Die verdienen ze wanneer er een behoorlijk aantal onderwerpen worden opgevoerd. Die kan ik dan later verzamelen en onder brengen in een nieuw onderwerp: Contrabas.

Deel Deze Pagina