Country geluid

Discussie in 'Elektrische instrumenten' gestart door spruit, 25 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruit

    spruit

    Lid geworden:
    25 jul 2009
    Berichten:
    1
    Hallo,
    Ik heb alle discussies gelezen over (goedkope) elektrische violen en zie door de bomen het bos niet meer. Dat een dure viool vaak beter zal zijn is duidelijk, maar je moet het geld maar hebben. Daarom mijn simpele vraag om hulp:
    Ik zoek een e viool voor een country band. Maximale besteding rond de € 200. De viool gaat direct het mengpaneel in. Welke viool is een goede keuze om een fatsoenlijk country geluid te krijgen zonder effectapparatuur?
     
  2. koffienee1

    koffienee1

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    298
    Voor dat budget zul je helaas weinig kunnen vinden wat nog van redelijke kwaliteit is. Advies: toch maar doorsparen tot je spaarvarken is aangegroeid en dan iets kopen.
    Je zou misschien ook een gewone viool kunnen kopen (verantwoorde beginnersset verkrijgbaar bij een vioolbouwer) en daar een element op zetten. Mogelijk ben je dan goedkoper uit. Zelfs voor een beginnersset moet je nog even doorsparen, want die kost meer dan jouw huidige budget nu groot is.
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Wanneer je alle discussies over dit onderwerp hebt gelezen MOET je toch echt wel tot de conclusie komen dat het bij een budget van 200 euro onbegonnen werk is. Wanneer je al een viool hebt is een Headway element in jouw geval de beste keuze.
     
  4. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Bel 06-45296820, maak een afspraak in Hilversum en ervaar zelf of een viool van € 200 aan jouw wensen voldoet. Vergelijk deze vooral eens met een duurdere elektrische viool om eens te ervaren wat nu precies het verschil is.

    Je kunt wel honderd reacties lezen en ze zullen allemaal verschillend zijn. De één heeft veel plezier van een viool van € 100, de andere moet minimaal € 1.000 besteden om tevreden te zijn. En dan zijn er nog talloze tussenvormen!

    Het is een kwestie van proberen wat voor jou een geschikt instrument is. Laat je niets per tekst opleggen, zoals hierboven gedaan wordt, maar ervaar het zelf. En wie weet kom je tot de conclusie dat een viool van € 200 niets voor jou is, maar dan heb je het in elk geval zelf geprobeerd en weet je wat de meerwaarde van een duurdere is en of je dat er voor over hebt.

    En dan het commerciële gedeelte: kijk even op mijn website voor diverse betaalbare goede kwaliteit elektrische violen.
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Je kunt je tijd echt beter besteden dan met zoeken naar iets dat niet bestaat. De verkoop van speelgoed E violen dient inderdaad alleen een commercieel doel: het doel van de verkoper. De enkeling die wellicht tevreden is met zo'n E speeltje heeft waarschijnlijk nog nooit iets fatsoenlijks gehoord. De verkoop van deze zooi kan niet verboden worden maar wie na deze raadgevingen toch een vioolvormig voorwerp met een stekker voor 100-300 euro koopt kan niet zeggen dat hij-zij niet was gewaarchuwd!
    :cool:
     
  6. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Ik denk dat deze post een herhaling is wat eerder gemeld is (goed, ben hier zelf ook schuldig aan). Laten we proberen dezelfde discussie te vermijden en de beslissing van Spruit overlaten aan zijn/haar eigen beoordelingsvermogen naar aanleiding van de uiteenlopende meningen die op dit forum geuit zijn. Zoals Spruit al zei heeft hij/zij de verschillende topics al gelezen. Een nieuwe discussie over elektrische violen zal weinig waarde toevoegen.
     
  7. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Dit topic is vastgezet door Frits en de discussie is gesloten.
     
  8. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Dat zou ik ook verwachten, maar ik kan nog gewoon antwoorden! :cool:
     
  9. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Frits heeft er vertrouwen in dat we wijs genoeg zijn om onze snaveltjes te houden ;)
     
  10. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Ik begrijp ook niet waarom het onderwerp niet is vastgezet, ik had dat wel zo ingesteld. :/

    Ik heb wel vertrouwen in jullie goede wil, maar zet toch een hulpmiddel in:

    ik heb een aantal posts verwijderd mede omdat het een herhaling van zetten is zoals die een paar maanden eerder ook al zijn gepleegd over hetzelfde onderwerp tussen dezelfde personen. Daar heeft niemand wat aan.
    Inhoudelijk geen nieuws dus, maar de vorm werd wat al te grillig en dan moet ik wel ingrijpen om erger te voorkomen.

    Kennelijk vergeet men even dat dit een site is die wereldwijd kan worden bekeken.

    Omdat elders iets soortgelijks werd besproken heb ik dit onderwerp tevens gesloten!

    Frits Oosterhof - Administrator
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina