d-snaar te koop

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Lise, 8 dec 2007.

  1. Lise

    Lise

    Lid geworden:
    17 okt 2007
    Berichten:
    236
    Via een webshop had ik een Larsen soloist soft d-snaar voor cello besteld. Maar de winkel stuurde me een Larsen soft (dus niet de soloist-versie). Foutje van de leverancier, maar hij wil 'm niet terug nemen, ondanks dat het zakje nog verzegeld is. En op mijn cello en i.c.m. mijn andere snaren klinkt hij niet, weet ik uit ervaring.

    Dus ik wil hem verkopen. De snaar is nieuw, zit in de originele, verzegelde verpakking. En over de prijs worden we het wel eens. Wie heeft er interesse?
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Dat webwinkels zich indekken tegen het terugsturen van geleverde snaren is voorstelbaar maar waar de webwinkelier ZELF aantoonbaar een fout maakt in de levering lijkt het mij volkomen onjuist om de betreffende snaar niet terug te nemen. Ik weet uit mijn eigen ervaring als webwinkelier dat er wel eens iets fout kan gaan, maar ik zorg dan altijd dat de klant zonder gezeur of bijkomende kosten krijgt wat hij had besteld. Er zijn ook webwinkels (zoals de mijne) waar je doorgaans betaalt NADAT de snaren zijn geleverd; dat voorkomt ook een hoop gezeur.
     
  3. Lise

    Lise

    Lid geworden:
    17 okt 2007
    Berichten:
    236
    Ik snap ook niet waarom webwinkels die snaren niet verzegelen, zoals men ook met cd's doet.
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Het beleid om bestelde snaren niet terug te nemen is op zich prima; ik neem ook geen eenmaal geleverde snaren terug. Het gaat hier toch om een verkeerde levering? Die moet je -vind ik- terugnemen en vervangen door de juiste.
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Ik heb wel eens een serie snaren besteld via een webwinkel en onder andere ook een setje altviool snaren. Daar zaten twee verpakkingen bij zonder inhoud, dus geen snaren erin! (was niet bij Bert hoor ;))

    Gelukkig op een plezierige manier naar volle tevredenheid opgelost, maar dan vraag je je toch ook af hoe dat nu mogelijk is. Komt wel een beetje knullig over.


    Frits
     
  6. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Ik heb al van alles meegemaakt:
    -zakjes zonder snaren
    -zakjes met verkeerde snaren,
    -zilveromwonden snaren die pikzwart geoxideerd zijn,
    -snaren die in het midden geplet zijn,
    -snaren zonder kogel (is er in de fabriek al afgegaan)
    -stalen E snaren met roestplekken,
    -vergulde E snaren waar het verguldsel voor de helft ontbreekt
    -darmsnaren met een veel te kleine knoop,
    etc. etc.
     
  7. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    En daarom loop of fiets ik gewoon naar mijn Katharine Meieroth, koop de snaren bij haar en heb ook nog een gezellige babbel.
    De snaren zijn iets duurder (kosten iets meer) dan als ik ga shoppen, maar het contact met mijn vioolbouwster is 100 keer meer waard.
    En die twee drie of vier euro vooreen paar snaren is mij meer waard dan voor het goedkoopste van het goedkoopste te gaan.
    Daarbij komt het feit dat de vioolbouwer meer inzicht heeft in het instrument dan ikzelf, hij of zij kan adviseren. Hij of zijn kan door ervaring aangeven of je juist wel of niet op darm moet gaan spelen, of je juist die kunststof snaar moet nemen of eventueel een beetje moet experimenteren met tungsten of titanium of dat je juist zilverstaal moet nemen.

    Ik weet het, ’t is best moeilijk om de mooist klank uit je instrument te krijgen, snaren spelen een belangrijke rol. En je vioolbouwer kan daarin een heel belangrijke rol spelen.

    Ik ben inmiddels op de E snaar een paar keer van merk en stugheid gewisseld, de andere snaren zijn Tomasik Dominant. Proberen en experimenteren met snaren is leuk, maar kost en paar centjes.

    Mijn advies, ga gewoon even bij de viool, alt, cello en of Bass bouwer langs en koop de snaren bij hem/haar. Hij, Zij hebben een jaren lange opleiding gevolgd, jarenlang ervaring opgedaan en weten waar ze mee bezig zijn.

    Goedkoop is …


    Duurkoop


    Remi
     
  8. Lise

    Lise

    Lid geworden:
    17 okt 2007
    Berichten:
    236
    Ik heb vorig jaar een uitgebreide snaaranalyse gedaan en zo ben ik er achter gekomen wat voor mijn cello en mijn spel de beste combinatie is. Daarvoor hoef ik dus niet (meer) naar de vioolbouwer.

    Laat onverlet dat de webwinkel waar ik nu deze d-snaar vandaan heb 'm niet terug wil nemen. Ik moet er wel bij zeggen dat dit de eerste keer is dat ik bij die webwinkel een bestelling heb gedaan, maar dat niet snel een tweede keer zal doen.

    Het vervelende is echter dat het prijsverschil tussen een webwinkel en een vioolbouwer in de buurt (bij mij in de stad zit er maar een, in mijn vorige woonplaats zat er geen) voor cellosnaren zeker loont.
     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Ik deel je mening v.w.b. de prijsverschillen. Nu kan ik me best indenken dat de vioolbouwer ook een inkomen moet verwerven, maar het verschil is wel heel behoorlijk.
    En ook is waar, dat wanneer je eenmaal voor jouw instrument en speltype de juiste snarencombinatie gevonden hebt, je exact kunt opgeven en bestellen wat je hebben wilt: weer hetzelfde als wat erop zat.

    Ik kan me goed voorstellen, dat de webwinkel in kwestie niet meer in aanmerking komt voor een tweede levering: heeft z’n kans verspeeld zou ik zeggen.


    Frits
     

Deel Deze Pagina