David Garrett speelt Niccolò Paganini in nieuwe speelfilm

Discussie in 'Beroemde solisten' gestart door Geert, 21 aug 2012.

  1. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    David Garrett zal in september de rol spelen van Niccolò Paganini in de nieuwe speelfilm "De Duivelsviolist" (The Devil’s Violinist) Er worden nog figuranten gezocht, ik neem aan als concertpubliek (wel leuk).



    http://www.welt.de/regionales/muenchen/article108719337/Mit-David-Garrett-ins-Kino-Bitte-sehr.html


    http://www.limelightmagazine.com.au/Article/290165,david-garrett-to-star-as-paganini-in-new-biopic.aspx




    toegevoegd 24-09-2012:
    http://www.imdb.com/title/tt2401715/
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  2. marjet

    marjet

    Lid geworden:
    5 feb 2011
    Berichten:
    285
    Nou Geert...dit is je kans..... ;)

    Maar wat doet-ie in vredesnaam rond de 2 minuten? Spiccato en linkerhandpizzicato of zoiets??
     
  3. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Met zijn stok speelt hij "Col Legno" dat betekent "Met hout". Je draait je strijkstok een kwart slag en tikt met het hout op de snaren. Links maakt hij denk ik gebruik van "pull offs" of te wel tijdens het spelen van de noot de vinger van de snaar aftrekken. Daarbij maak je een linkerhand-pizziccato.
     
  4. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Met alle respect, maar Marjet heeft gelijk. Het is, bij pizzicato voor de linkerhand, een gebruikelijke combinatie. Voorbeeld: als je linkerhand in de eerste positie op de e-snaar 'staat', speel je de 'b' met spiccato, de 'a' met de vierde vinger, de 'g' met de derde vinger, de 'f' met de tweede vinger en de (losse) 'e' met de eerste vinger. In Sevcik vind je genoeg materiaal om je vingers (en je humeur) te ontwrichten.
    Col legno (met de stok) is niet meer dan een klankeffect. Om bijvoorbeeld het geluid van skeletten na te doen :p

    Hopf :p
     
  5. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Omdat ik nu toevallig de spam berichten mag verwijderen als Moderator wil nog niet zeggen dat je het met mij eens moet zijn als ik iets beweer...als persoon ben en blijf ik gewoon een vrouw die 4,5 jaar geleden de altviool heeft opgepakt en is gaan spelen...niets meer, niets minder.
     
  6. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Ik hoop toch dat het moderatorschap iets méér inhoudt dan het verwijderen van spamberichten ;)
     
  7. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Willeke,

    En ALS ik het dan eens op de vierkante centimeter niet met je eens ben, mag ik dat toch wel zeggen zonder daarmee blijkbaar op de man (m/v) te willen spelen? Daar is een forum toch voor? Eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken dat we het voortdurend met elkaar eens zouden zijn. Dat is meer iets voor een regeerakkoord. Of een gedoogakkoord :lol:

    Ronald
     
  8. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  9. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Ik zou wel willen maar de opnames zijn volgens mij al klaar.

    Maar... voor deze filmIk zou wel willen maar de opnames zijn volgens mij al klaar.

    Maar... voor deze film zou David naar mijn mening eerst een paar kilo's mogen afvallen, Paganini was volgens mij een mager spichtig persoon, die (macho) driedagenbaard eraf en de regisseur had er best een permanentje tegen aan mogen gooien.
    Ook hadden ze voor de opnames wel eens een barok strijkstok mogen nemen.

    [​IMG]

    Remi
    zou David naar mijn mening
     
  10. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Het kan nog veel authentieker, namelijk tanden en kiezen laten trekken. Want die had Paganini rond zijn veertigste ook al niet meer :lol:

    Ronald
     
  11. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    Hoe weet je dat Paganini nog een barok strijkstok gebruikte in de eerste helft van de 19e eeuw ? Ik heb begrepen dat hij z.g. transitional stokken gebruikte. In de periode tot 1820 werd veel geëxperimenteerd met vernieuwingen.

    Il Cannone was toen Paganini er op speelde ook al geen Barok viool meer. De halshoek en basbalk waren (vermoedelijk door Vuillaume) aangepast.

    Voor het bioscoop publiek maakt het niet zoveel uit. Je hoort David Garrett spelen op zijn eigen manier en er zal wel een leuke CD met stukken van Paganini uitkomen dit najaar.
     
  12. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    De periode waarin voornamelijk barokmuziek werd gecomponeerd wordt geplaatst tussen circa 1600 en 1750. Paganini zal dan -zoals Geert ook al aangaf- op een modernere stok en viool spelen, want Paganini leefde van 1782 - 1840.
     

Deel Deze Pagina