Ik heb weliswaar niets te koop aan te bieden, maar een vraag aan forumleden of dit instrument (zie link naar E-bay) uit de voormalig DDR afkomstig kan zijn en of het een zogenaamde DDR broodplank lijkt? Ik heb namelijk zelf onlangs van Marktplaats een dergelijke cello met strijkstok en opberghoes gekocht (instrument en strijkstok in veel betere staat) waarbij op de pernambuco stok nog de W van (W-Germany?) en aan de binnenzijde van de gietmetalen snaarhouder ook West Germany) staat. Aangezien er geen label in zit ben ik erg benieuwd of ik iemand hiermee kan helpen. Alvast bedankt. Peter van Tol http://www.ebay.de/itm/Violoncello-Cello-4-4-Gunstiges-Einsteigerinstrument-Spielbereit-/140650870061?pt=Streich_und_Zupfinstrumente&hash=item20bf71f52d
Dat kan uit de aangeleverde afbeeldingen niet worden opgemaakt, tenminste ik kan dat niet. (Een 'broodplank' is een lichte uitholling in de veel te dikke bladen.) Overigens krijg ik de afbeeldingen niet separaat om ze hier op het forum na compilatie neer te zetten. Dat laatste is om ze 'veilig te stellen', want na een tijdje is er niets meer van terug te vinden op E-Bay en weet niemand waar het over gaat. Als potentieel instrument om aan te schaffen? Ik vind de startprijs nogal hoog: € 750,=!! Dat geldt zeker voor een elektronische veiling. Zoiets zou toch ergens moeten starten bij €100,=? Zo bijzonder ziet het instrument er nou ook weer niet uit.