Dictionnaire universel des luthiers van Rene Vanne

Discussie in 'Boeken en publicaties' gestart door slovbel, 13 sep 2004.

  1. slovbel

    slovbel

    Lid geworden:
    7 jun 2004
    Berichten:
    9
    Homepage:
    Graag zou ik het boek "Dictionnaire universel des luthiers" van Rene Vannes aankopen.
    Op internet gezocht: naar de uitgever en de laatste editie, doch kom er niet goed uit.
    Er werden vragen gesteld aan meester-vioolbouwers om zich te plaatsen voor de editie 2001.
    Er blijkt wel reeds een zesde editie te bestaan die uitgegeven is in 1999.
    Is dit dan toch de laatste, en waar kunnen wij terecht om de laatste editie van dit boek aan te kopen? Of zijn gelijkaardige boeken in het nederlands reeds beschikbaar? Dank bij voorbaat.
     
  2. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Vanmiddag gevonden, ik weet niet of je er wat aan hebt.

    Bij montagna books is er een deel te koop en als het goed is is er een te koop bij tarisio

    Zelf ben ik ook opzoek naar het boek(je)

    De links die ik heb gevonden gaan over de wat oudere uitgaven, maar toch.

    En natuurlijk de boeken marken afstruinen, je weet nooit

    Remi
     
  3. slovbel

    slovbel

    Lid geworden:
    7 jun 2004
    Berichten:
    9
    Homepage:
    Beste Remi, bedankt voor de info. Ik ben inderdaad nog steeds op zoek.
     
  4. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Beste Slovbel,

    Na enig speurwerk (er is toch niets op TV en na een paar uurtjes Theo Olof, "Daar ga je dan") ben ik maar weer eens gaan spitten.

    En het spitten heeft wat opgeleverd. Niet de nieuwste versie (vanaf 2001 schijnt het dat er aan een nieuw boekwerk wordt gewerkt)

    Kijk eens op: http://secure.venus.co.uk/orpheususa/makers.html

    Dictionnaire Universel des Luthiers
    by René Vannes
    $207.00
    SL106
    Le livre est pour un professional de la lutherie et de l'archèterie, une bible. René Vannes a écrit, dans les années '50, les deux premiers tomes qui comportent environ 17,000 notices , étiquettes et marques au fer. Ce dictionnaire, veritable ouvrage de référence dans le monde de la lutherie, est présenté ici sous sa troisième édition, les deux volume étant reliés en un seul. Hardback, 800pp, 6,000 labels illustrated, text in French only.

    Sucses er mee

    BTW ze hebben wel heel veel mooie boeken

    Groetjes van Remi
     
  5. slovbel

    slovbel

    Lid geworden:
    7 jun 2004
    Berichten:
    9
    Homepage:
    Beste Remi,
    Hartelijk dank voor alle opzoekingswerk. Uiteindelijk bezorgde mij een vriend de laatste editie, 2003, van het boek "Dictionnaire Universel des Luthiers". De kostprijs is me niet bekend, maar er zouden er nog enkele te koop zijn. Voor de geïnteresseerden graag de coördinaten: Les amis de la musique, Avenue Reine Astrid, 73, B 4900 Spa. Tel.: 0032 87 770962, fax 0032 87 771834 en www.amismusique.be
    Vriendschappelijke groeten,
    Slovbel/Christiaan
     
  6. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Beste Slovbel,

    Daar (Les amis de la Musique) had ik hem inmiddels ook gevonden, de prijs? reken op c.a. 200 euro.

    Ik heb de laatste tijd aardig wat kosten aan mijn viool gehad en sta voor nog wat uitgaven voor o.a. een nieuwe strijkstok en een goede kist voor mijn "Rugerri".

    Daarnaast probeer ik ook nog een beetje de tijd te vullen als amateur vioolbouwer en sta van tijd tot tijd voor redelijke uitgave aan gereedschap, schaafjes, gutsen, hout, buigijzer, zagen, slijpsteen, wetsteen en hoonsteen kosten het nodige en het loopt werkelijk in de honderden euro's.

    Je doet ook nog af en toe een miskoop en verzaagt een stuk hout...

    Kortom vioolbouw is mooi en leuk maar zeker in het begin niet goed koop.

    Als het straks wat rustiger is met de uitgaven zal ik zeker uitkijken naar het Dictionaire Universel des Luthiers.

    Voorlopig is vorige week een boek voor mijn neus weggekaapt over de viola da gamba, jammer het boek koste "slechts" 90 euro omdat het wat beschadigingen had. Op internet kwam ik het tegen voor c.a. 2,5 a 300 euro.

    Dus drie dagen de pest in gehad.

    Groetjes van Remi
     

Deel Deze Pagina