driekwart alto

Discussie in 'Altviool' gestart door Maite Malatesta, 28 nov 2020.

1. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Maite, hoe staat het met de "Lambda-alt"? Ik ben heel benieuwd hoe die klinkt vooral met het oog op de f-gaten, die een vrij groot oppervlak bezitten. Dat zou nadelig kunnen werken op de lagere frequenties.

2. Maite Malatesta

Maite Malatesta

Lid geworden:
    27 nov 2020
    Hey Frits,
    Bedankt voor je belangstelling!:)

Ondertussen heb ik de hals er al ingezet, het is toch een specialleke geworden...;)

Grabut hals en krul af af (7).jpg

Grabut hals en krul af af (8).jpg

Grabut hals en krul af af (9).jpg

Grabut hals en krul af af (10).jpg

Maar ben ik nog aan het nadenken over het vernissen....
    Dus...het zal nog wel eventjes duren vooraleer ze te horen zal zijn... Sorry:(

3. liuwe

liuwe liuwe van der meer

Lid geworden:
    26 aug 2005
    Apart! Fraai ontwerp! Maak je hem ook geel? Of blauw?

4. Maite Malatesta

Maite Malatesta

Lid geworden:
    27 nov 2020
    Dank je:)
    De kleur, dat is voor mij nog een uitdaging. Ik zou graag het groene en het rode van de inleg willen behouden, maar de rest zou ik graag dat diepe geven van de viool. Dat vind ik nu juist erg mooi. Ik heb hier en daar wat informatie gevraagd...ik heb ook een mislukt voorblad en rug gekregen van mijn leraar en heb daar rode en groene inleg ingebracht, zodat ik wat kan experimenteren... Waarschijnlijk in de zomervakantie... Suggesties en advies zijn natuurlijk altijd welkom;)

5. Maite Malatesta

Maite Malatesta

Lid geworden:
    27 nov 2020
    Weer een speciaal vraagje: ik had gedacht om er eventueel een 5- snarige 3/4 altviool van te maken.
    Iemand suggesties hoe lang de stempenkast dan moet zijn en hoe de stempennen erin zullen passen.
    De toegevoegde E-snaar is dat dan een E-snaar zoals een viool? Of bestaat dat een E-snaar voor een 3/4 altviool?

Deel Deze Pagina