Duet in je eentje

Discussie in 'Cello' gestart door Nikin, 20 jul 2016.

  1. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Een paar maanden geleden heb ik een microfoontje gekregen om opnames te kunnen maken, maar ik had nog weinig tijd gehad om er wat mee te kunnen doen. Vanmorgen heb ik mijn werk dat voor de vakantie af moest afgerond en daarna ben ik wat met mijn microfoontje en het programma audicity gaan spelen, met bijgevoegd resultaat. Het is een duet dat ik op les wel eens met mijn leraar speel, maar nu heb ik eerst de ene stem gespeeld en daarna de andere stem, terwijl ik de stem die ik al opgenomen had door de koptelefoon hoorde. Ik vond het leuk om zo het duet tweestemmig in mijn eentje te kunnen oefenen :)

    Stel je niet teveel voor van het resultaat, want ik speel nog maar een jaar :confused:, maar misschien toch leuk om te horen :rolleyes: of om het zelf eens te proberen. Ik kijk al uit naar jullie opnamen ;)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Marcelita, marloes s en JanHut vinden dit leuk.
  2. Cellolina

    Cellolina

    Lid geworden:
    20 jan 2015
    Berichten:
    96
    Leuk!!
    Nog even oefenen en dan kun je dit: ;)
     
  3. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Haha wow :D en dan vooral die viool als cello, dat is echt knap!! Maar dit ga ik absoluut ook eens doen. Dan wel met een iets makkelijker stuk:eek:
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Als je de eerste partij hebt opgenomen en die draai je dan af met de koptelefoon op je oren. Als je dan de tweede partij speelt hoor je dan de eerste partij nog wel? Of is dat een kwestie van het juiste volume instellen?

    In #2: dat is zeker een 1/32-cello?
    Zo speelde ik mijn aller eerste geluid op de pas gekregen huurviool. Ik zou en moest er een liedje op spelen. Nu zie je dat het ook heel goed zo kan.
     
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Je kunt zelfs trio's, kwartetten en meer gaan spelen met jezelf mbv audacity.

    Ik vind het wel leuk met dit soort dingen te experimenteren, maar uiteindelijk mis ik toch wel dat interactieve in de muziek die je samen tijdens het spelen realiseert. Eerlijk gezegd voelt het bij mij het meespelen met een CD, of met Youtube, of met mijzelf toch een beetje of ik tegen een muur oploop.
     
  6. Cellolina

    Cellolina

    Lid geworden:
    20 jan 2015
    Berichten:
    96
    Geen idee... Het leek mij een viool, maar zeker weten doe ik het niet.

    Ik neem wel eens iets op met mijn telefoon als ik speel. Maar meestal vind ik het afschuwelijk klinken! :D
     
  7. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Ja, dat heb ik ook gedaan, niet om aan te horen! En daarna met een microfoontje via het programma dat standaard op mijn computer zat -> was ook helemaal niks. Het klonk alsof de cello onder water speelde. Maar nu gebruik ik audacity (gratis downloaden) en dat gaat veel beter. Nu zelf nog mooier leren spelen, dat kost iets meer tijd...
     
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    O, sorry mijn suggestie was niet serieus bedoeld. Ik geloof zelfs dat er geen 1/32 cello's bestaan.
    Ik bedoelde eigenlijk dat je door de 4/4-viool om te keren en te bespelen als een cello, je daar als het ware een 1/32-cello van maakt (de stemming deugt natuurlijk niet).
     
  9. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    :D:D:D
     
  10. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Ik heb vanaf het begin heel veel opgenomen met mn telefoon, om te kijken of mn houding enigszins klopte, maar ook leuk om later terug te zien, je proces.
    Maar telefoon is uiteraard niet de beste kwaliteit haha
     
  11. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Mijn kleine van 5 jaar speelt op een cello die bij de importeur aan mijn leraar is verkocht als 1/8. Het is net een flinke altviool. Maar hij is een stuk kleiner dan de 1/8 waar mijn andere zoon op begon toe hij 7 was.

    Toen ik mijn leraar er naar vroeg, zei hij dat alles kleiner dan 1/8 gewoonlijk als 1/8 verkocht wordt, maar dat er dus flink verschil kan zijn in 1/8 cello's, dus zou je de kleinere 1/8 cello's best 1/16 of misschien zelfs 1/32 kunnen noemen.
     
  12. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Het probleem zit hem in de toonhoogte van de snaren. Naarmate de trillende snaarlengte korter wordt gaat de frequentie omhoog. Het moeten dan uiterst dikke snaren worden om iedere snaar hetzelfde te laten klinken als een 'gewone' cello. En hele dikke snaren spreken heel slecht aan. Die zijn daarom moeilijk te bespelen. Dus nog kleiner dan 1/8 gaat denk ik niet lukken tenzij je alles een octaaf hoger gaat stemmen.
     
  13. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Ik vind die kleine cello's inderdaad wel lastiger om te stemmen. Maar ja, hij is net een meter, en met al die cello's in huis snap ik wel dat hij liever cello speelt dan blokfluit. Ach, hij groeit vanzelf en krijgt dan wel weer een grotere cello.
     
  14. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    De snaarlengte is van kielhoutje tot kam 47,5 cm.
     
  15. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Het was een tijdje klooien, maar nu doet het programma het, alleen wel met een hoop ruis. Leuk hoor!! Kan je dingen inspelen. Samen spelen is leuker, maar dit is ook leuk haha:D

    even snel ingespeeld, t is niet helemaal zuiver... maar heb me wel vermaakt haha
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 21 jul 2016
    Marcelita vindt dit leuk.
  16. Cellolina

    Cellolina

    Lid geworden:
    20 jan 2015
    Berichten:
    96
    Ik ben ook weer veel te makkelijk te foppen!
     
  17. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Toch klinkt het al heel aardig als je bedenkt dat je nog maar zo kort cello speelt! En lekker klooien op dit gebied is ook heel leuk en je wordt gedwongen om heel precies in de maat te spelen (partij 1 vangt dan geen missertje op):).
     
    jis77 vindt dit leuk.
  18. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Wel hoor!


    Oscar the Cellist ~ Sequel ~ Oscar's First Real Cello 1/32 from Animato Strings
     
    Cellolina en jis77 vinden dit leuk.
  19. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Verhip! Ja zeg, hoe is het mogelijk. Hoewel...
    als ik de website bekijk van Animato, schrijven ze daar dat er cello's mogelijk zijn vanaf 1/16. Dus hoe het dan kan dat er toch een 1/32-cello uitrolt begrijp ik niet.

    filmpje #18:
    Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen en zelfs pizzicato wordt niet geschroomd.
    De peuter heeft wel wat problemen met de stok maar het zal wel eentje van carbon zijn.
    Ik vraag me wel af of hier nog wordt ingegaan op de wens van het kind: die schijnt er helemaal geen zin in te hebben. Ik zou het in ieder geval zo nooit doen.
     
  20. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Ja, da's een heel ander verhaal...
     

Deel Deze Pagina