E-cello Yamaha SVC-110SK

Discussie in 'Elektrische instrumenten' gestart door Hooblei, 23 sep 2015.

  1. Hooblei

    Hooblei

    Lid geworden:
    23 sep 2015
    Berichten:
    3
    Gegroet forumers!

    Na wat rond te hebben gezworven op het internet ben ik hier beland en het leek me niet oninteressant ervaringen uit te wisselen met medemuzikanten, dus heb ik besloten mezelf even netjes voor te stellen.

    Mijn naam is Michiel en ik ben een 20-jarige cellist uit België. Cello heeft me reeds 6 jaar in z'n macht en ik hoop dat dit nog vele jaren zo zal blijven. Nadat mijn akoestische cello een barst in de nek is opgelopen, heb ik me een Yamaha SVC-110SK aangeschaft, wat nu nog altijd mijn hoofdinstrument is.

    Hoe dan ook, ik verheug me erop me bij de groep te voegen :)
     
    Marcelita en Solange vinden dit leuk.
  2. Solange

    Solange

    Lid geworden:
    25 apr 2014
    Berichten:
    154
    Hallo en welkom Michiel,

    Ik kom uit Vlaams-Brabant, speel 5 jaar viool en heb cello als 2de instrument aangevraagd in de muziekacademie.
    Nog even afwachten dus of ik mag starten. Volg je ook les op de academie of privé? En is de Yamaha SVC-110SK ook een akoestische cello?

    Blij dat je erbij komt!
    Groetjes, Nancy
     
  3. Hooblei

    Hooblei

    Lid geworden:
    23 sep 2015
    Berichten:
    3
    Dank je, Nancy :)

    Ikzelf volg les op de academie, maar moet erbij vermelden dat ik enorm veel geluk heb met mijn leraar. De Yamaha SVC-110SK is een elektrische cello van een degelijke prijsklasse (rond de 2700), of tenminste wat elektrische cello's betreft. Misschien dat ik later nogmaals een akoestisch instrument koop of huur, maar voor nu zit ik goed.
     
  4. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Welkom op het forum Michiel.
    Veel plezier met rond neuzen en info uitwisselen.
     
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ha, welkom Michiel!

    Wat leuk dat je op een electrische cello speelt! Ik speel op zowel acoustisch als electrische cello, de mijne is echter een Drako Bridge. Ik ben benieuwd van je te horen wat je allemaal met je electrische doet. Alleen erop spelen wat je anders op de acoustische deed, of ook meer de mogelijkheden benutten van de electrische met allerlei randapparatuur. Zelf heb ik alleen een versterker, maar bezin mij nog op welke effectjes van welk merk ik erbij zou willen hebben.
    Voor uitwisseling over onze electrische avonturen is er overigens een andere plek op het forum die over onze e-strijkinstrumenten gaat.

    In ieder geval veel plezier op het forum!

    groetjes,
    Marcelita
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Wees welkom Michiel!

    Ik heb dit onderwerp verplaatst naar: Algemeen > Elektrische instrumenten.
    Ik denk dat het daar beter op z'n plaats is.
    Daarbij heb ik de titel van het onderwerp aangepast, omdat dit forum geen apart voorstelgedeelte kent. Ik heb het de naam E - cello Yamaha SVC-110SK gegeven. Mocht je iets anders willen, dan is dat uiteraard mogelijk.

    Groet, Frits
     
  7. Hooblei

    Hooblei

    Lid geworden:
    23 sep 2015
    Berichten:
    3
    Hey Marcelita,

    Voor oefenpartituren, toonladders, etc. speel ik inderdaad op mijn elektrische cello zoals ik dat op mijn akoestische zou doen; meestal doe ik dit dan ook zonder de ingebouwde reverbs. Zoals je zei, is er uiteraard ook een mogelijkheid om de voordelen van een elektrisch instrument te benutten.
    De reverb op de 'Roland Cube' versterkers is zonder twijfel één van mijn favorieten aangezien deze een erg wijd doch zweverig geluid geeft bij het strijken. Ik moet echter bekennen dat ik buiten de reverb van de Roland Cubes en de ingebouwde reverbs op mijn cello nog geen andere heb getest, dus het is goed mogelijk dat andere opties hiervoor beter zijn geschikt.
    Verder gebruik ik soms een Boss Fuzz FZ-5 gitaarpedaal, vooral met lichte instellingen. Vooral bij pizzicato's kan dit het geluid een bluesy kantje geven en bij hogere instellingen op het pedaal kan de cello in een (helaas bijna oncontroleerbaar) monster veranderen.
    Lastgap Art Laboratories' en Red Panda's pedalen heb ik eveneens altijd in mijn vizier, maar de kans om ze uitgebreid uit te testen heb ik jammer genoeg nog niet gehad.

    Michiel
     
  8. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Hé Michiel, wat leuk je ervaringen te lezen over de Boss Fuzz FZ-5 gitaarpedaal!

    Van Lastgap Art Laboratories en red Panda's heb ik nog nooit gehoord(interessant!). Wat kun en wil jij daarmee?

    Ik heb dus nog geen enkel pedaal. Ik heb een Kustom Sienna 35 acoustische gitaarversterker met effecten die je met knoppen selecteert. De versterker klinkt mij fijn in de oren en qua effecten is het niet sensationeel.
    Toch vormen ze een welkome afleiding bij etudes. Je kunt er etudes heel bijzonder mee laten klinken zodat het leuk blijft met die etudes:D

    Ik denk dat ik er goed aan doe eens het Tipboek te raadplegen dat over versterking en effecten gaat.
     

Deel Deze Pagina